דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם ישנים יותר מדי?

מה קורה אם ישנים יותר מדי?

מה קורה אם ישנים יותר מדי?

מה זה שינה יתר?

שינה יתר, הידועה גם בשם היפרסומניה, היא מצב שבו אדם ישן יותר מדי. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל מצבים רפואיים, הרגלי חיים ותרופות. אנשים שישנים יתר על המידה עלולים להרגיש עצבניים וחסרי התמצאות עם היקיצה, ויתכן שיתקלו בקושי להתרכז במהלך היום. חשוב להבין את הסיכונים הקשורים לשנת יתר ולהשיג את כמות השינה הנכונה לצרכים האישיים שלך.

סיכונים של שינה יתר

לשנת יתר עלולה להיות השלכות בריאותיות חמורות. מחקרים קשרו שנת יתר עם סיכון מוגבר להשמנה, סוכרת, מחלות לב, שבץ ודיכאון. אנשים שישנים יתר על המידה עשויים גם להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לחוות עייפות, כאבי ראש וכאבי גב.

הַשׁמָנָה

שינה יתר נקשרה לסיכון מוגבר להשמנה. ייתכן שהסיבה לכך היא שאנשים שישנים יותר מדי נוטים להיות פחות פעילים פיזית במהלך היום, מה שמוביל לסיכון מוגבר לעלייה במשקל. בנוסף, שינה יתר עלולה לשבש את קצב היממה הטבעי של הגוף, מה שעלול להוביל לשינויים בתיאבון ובחילוף החומרים.

סוכרת

מחקרים מצאו שלאנשים שישנים יותר מתשע שעות בלילה יש סיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2. זה עשוי לנבוע משינויים בתיאבון ובחילוף החומרים הנגרמים משנת יתר, כמו גם מירידה בפעילות הגופנית.

מחלת לב

שינה יתר נקשרה לסיכון מוגבר למחלות לב. ייתכן שהסיבה לכך היא שאנשים שישנים יתר על המידה נוטים לסבול מרמות גבוהות יותר של דלקת בגופם, מה שעלול להוביל לסיכון מוגבר למחלות לב.

דִכָּאוֹן

שינה יתר נקשרה לסיכון מוגבר לדיכאון. ייתכן שהסיבה לכך היא שאנשים שישנים יתר על המידה נוטים לרמות נמוכות יותר של סרוטונין, נוירוטרנסמיטר שעוזר לווסת את מצב הרוח. בנוסף, שינה יתר עלולה לשבש את הקצב הטבעי הצירקדי של הגוף, מה שעלול להוביל לשינויים במצב הרוח וברמות האנרגיה.

איך להשיג את הכמות הנכונה של שינה

כמות השינה שאדם צריך משתנה מאדם לאדם. רוב המבוגרים צריכים בין שבע לתשע שעות שינה בלילה. כדי לקבל את כמות השינה הנכונה, חשוב לשמור על לוח זמנים קבוע של שינה ולהימנע מפעילויות שעלולות לשבש את השינה, כמו שתיית אלכוהול או שימוש במוצרי אלקטרוניקה לפני השינה. בנוסף, חשוב לוודא שחדר השינה שלכם חשוך ושקט כדי לקדם שנת לילה טובה.

אם אתה מתקשה לישון בכמות הנכונה, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לך לזהות כל מצב רפואי או הרגלי חיים שעשויים לתרום לשנת יתר שלך. בנוסף, ייתכן שהרופא שלך יוכל להמליץ על שינויים באורח החיים או על תרופות שיכולות לעזור לך לקבל את כמות השינה הנכונה.

למידע נוסף על שינה יתר וכיצד לקבל את הכמות הנכונה של שינה, בדוק את הסרטון הזה מ-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן