דף הבית » מאמרים » מה קורה אם חותכים לחתול שפם?

מה קורה אם חותכים לחתול שפם?

מה קורה אם חותכים לחתול שפם?

מה זה שפם של חתול?

חתולים ידועים בתווי הפנים הייחודיים שלהם, כולל שפמם. שפם של חתול הוא למעשה סוג של ויבריסה, שהיא קבוצה של שערות נוקשות שנמצאות על הפנים ושאר חלקי הגוף של יונקים רבים. שערות אלו רגישות למגע ועוזרות לחתולים לזהות שינויים בסביבתם.

מה קורה אם חותכים שפם של חתול?

חיתוך שפם של חתול יכול להיות חוויה טראומטית עבור החתול, וזה יכול גם להוביל לכמה בעיות בריאותיות חמורות. הנושא הברור ביותר הוא שהחתול לא יוכל לזהות שינויים בסביבתו, מה שעלול להוביל להיבהל ביתר קלות. זה גם יכול להוביל לכך שהחתול נוטה יותר לתאונות ופציעות. בנוסף, חיתוך שפם של חתול יכול גם להוביל לזיהום. הסיבה לכך היא שה-vibrissae מלאים בקצות עצבים ובכלי דם, וכאשר הם נחתכים, הם עלולים להידבק. זה יכול להוביל לכך שהחתול חווה כאב ואי נוחות, וזה יכול גם להוביל לבעיות בריאותיות אחרות.

כיצד למנוע חיתוך שפם

הדרך הטובה ביותר למנוע חיתוך שפם היא להרחיק את החתול מחפצים חדים. זה כולל מספריים, סכינים וחפצים חדים אחרים שניתן להשתמש בהם כדי לחתוך את שפמו של החתול. חשוב גם להרחיק את החתול שלך מחתולים אחרים שעלולים להיות תוקפניים או בעלי טפרים חדים.

מה לעשות אם חתכת בטעות שפם של חתול

אם חתכתם בטעות שפם של חתול, חשוב לקחת את החתול לווטרינר בהקדם האפשרי. הוטרינר יוכל להעריך את הנזק ולהעניק טיפול למניעת זיהום. כמו כן, חשוב להרחיק את החתול מחתולים אחרים עד להחלמת הפצע.

איך לקצץ שפם של חתול

אם אתה צריך לקצץ שפם של חתול, חשוב להשתמש בכלים הנכונים. עדיף להשתמש במספריים עם קצה קהה, שכן אלו לא יחתכו את עור החתול. חשוב גם להיות עדין ולקחת את הזמן שלך בעת גזירת השפם.

האם אתה יכול לצבוע שפם של חתול?

צביעת שפם של חתול אינה מומלצת, מכיוון שהיא עלולה להיות מסוכנת לחתול. הצבע עלול לגרות את עורו ועיניו של החתול, והוא יכול גם להוביל לזיהום. עדיף להשאיר לשפם של החתול את צבעו הטבעי.

סיכום

חיתוך שפם של חתול יכול להיות חוויה טראומטית עבור החתול, וזה יכול גם להוביל לכמה בעיות בריאותיות חמורות. הדרך הטובה ביותר למנוע חיתוך שפם היא להרחיק את החתול מחפצים חדים, כמו כן, חשוב לקחת את החתול לווטרינר אם חתכתם בטעות את השפם שלו. אם אתם צריכים לקצץ שפם של חתול, חשוב להשתמש בכלים הנכונים ולהיות עדינים. צביעת שפם של חתול אינה מומלצת, מכיוון שהיא עלולה להיות מסוכנת לחתול. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטון זה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן