דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם חולה צליאק אוכל גלוטן?

מה קורה אם חולה צליאק אוכל גלוטן?

מה קורה אם חולה צליאק אוכל גלוטן?

מהי מחלת צליאק?

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית המשפיעה על מערכת העיכול. זה מופעל על ידי צריכת גלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אדם עם צליאק צורך גלוטן, המערכת החיסונית של גופו תוקפת את המעי הדק, וגורמת לנזק ל-villi, שהם בלטות זעירות דמויות אצבעות המצפות את המעי הדק. נזק זה מונע ספיגה של חומרים מזינים חיוניים, מה שמוביל למגוון רחב של תסמינים, לרבות כאבי בטן, נפיחות, שלשולים ועייפות.

מה קורה אם חולה צליאק אוכל גלוטן?

כאשר אדם עם צליאק צורך גלוטן, המערכת החיסונית של גופו תוקפת את המעי הדק וגורמת נזק ל-villi. נזק זה יכול להוביל למגוון רחב של תסמינים, כולל כאבי בטן, נפיחות, שלשולים ועייפות. בנוסף, פגיעה ארוכת טווח במעי הדק עלולה להוביל לחוסר ספיגה של רכיבי תזונה חיוניים, מה שעלול להוביל לאנמיה, אוסטאופורוזיס ובעיות בריאותיות נוספות.

השפעות קצרות טווח של צריכת גלוטן

כאשר חולה צליאק צורך גלוטן, הוא עלול לחוות מגוון רחב של תסמינים, כולל כאבי בטן, נפיחות, שלשולים ועייפות. תסמינים אלו יכולים לנוע בין קלים לחמורים ויכולים להימשך בין מספר שעות למספר ימים.

השפעות ארוכות טווח של צריכת גלוטן

נזק ארוך טווח למעי הדק הנגרם כתוצאה מצריכת גלוטן עלול להוביל לחוסר ספיגה של רכיבי תזונה חיוניים, מה שעלול להוביל לאנמיה, אוסטאופורוזיס ובעיות בריאות אחרות. בנוסף, אנשים עם צליאק הצורכים גלוטן נמצאים בסיכון מוגבר לפתח הפרעות אוטואימוניות אחרות, כמו סוכרת מסוג 1 ומחלת בלוטת התריס.

כיצד להימנע מגלוטן

הדרך הטובה ביותר להימנע מגלוטן היא להקפיד על דיאטה נטולת גלוטן. משמעות הדבר היא הימנעות מכל המאכלים המכילים חיטה, שעורה ושיפון, כמו גם כל מאכל שאולי היה מזוהם עם גלוטן. כמו כן, חשוב לקרוא היטב את תוויות המזון, שכן מזונות מעובדים רבים מכילים מקורות נסתרים לגלוטן.

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין צליאק ואי סבילות לגלוטן?

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית המופעלת על ידי צריכת גלוטן. אי סבילות לגלוטן היא מצב שבו אדם חווה תסמינים לאחר צריכת גלוטן, אך אין לו תגובה אוטואימונית.

האם ניתן לרפא צליאק?

לא, לא ניתן לרפא צליאק. הדרך היחידה להתמודד עם המצב היא להקפיד על דיאטה נטולת גלוטן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן