דף הבית » מגזין » מה קורה אם אתה שותה אלכוהול בתחילת ההריון?

מה קורה אם אתה שותה אלכוהול בתחילת ההריון?

מה קורה אם אתה שותה אלכוהול בתחילת ההריון?

מהו הריון מוקדם?

הריון מוקדם מוגדר כשליש הראשון של ההריון, שהוא בדרך כלל 12 השבועות הראשונים. במהלך תקופה זו נוצרים איברי התינוק ומוחו ומערכת העצבים של התינוק מתפתחים. בתקופה זו התינוק חשוף ביותר להשפעות האלכוהול.

מהם הסיכונים בשתיית אלכוהול בתחילת ההריון?

שתיית אלכוהול בתחילת ההריון עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על התינוק שטרם נולד. הסיכון החמור ביותר הוא תסמונת אלכוהול עוברית (FAS), שהיא מצב שעלול לגרום למומים מולדים פיזיים ונפשיים. FAS יכול להוביל לחריגות פיזיות, כגון מומי לב, עיוותים בפנים ובעיות גדילה. זה יכול גם לגרום לבעיות נפשיות והתנהגותיות, כגון לקויות למידה, בעיות קשב ובעיות התנהגות. סיכונים אחרים של שתיית אלכוהול במהלך הריון מוקדם כוללים הפלה, לידת מת וצירים מוקדמים. שתיית אלכוהול במהלך ההריון יכולה גם להגביר את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי של תינוקות (SIDS).

כמה אלכוהול זה יותר מדי?

לא ידוע כמה אלכוהול בטוח לשתות במהלך ההריון. האפשרות הבטוחה ביותר היא להימנע משתיית אלכוהול לחלוטין. אם אתה כן בוחר לשתות, המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG) ממליצה להגביל את צריכת האלכוהול ללא יותר ממשקה אחד ליום.

מה זה משקה?

"משקה" מוגדר כ-12 אונקיות בירה, 5 אונקיות יין או 1.5 אונקיות של משקה חריף. חשוב לציין שכמות האלכוהול במשקה בודד יכולה להשתנות בהתאם לסוג האלכוהול ולגודל המיכל.

מה אם שתיתי לפני שידעתי שאני בהריון?

אם שתית אלכוהול לפני שידעת שאתה בהריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לך להעריך את הסיכונים ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבורך ועבור תינוקך.

מה אני יכול לעשות כדי להגן על התינוק שלי?

אם את בהריון או מתכננת להיכנס להריון, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא להימנע משתיית אלכוהול לחלוטין. אם אתם בוחרים לשתות, חשוב להגביל את הצריכה ללא יותר ממשקה אחד ביום. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך על כל תרופה שאתה נוטל, מכיוון שתרופות מסוימות עלולות לקיים אינטראקציה עם אלכוהול ולגרום נזק לתינוקך.

שאלות ותשובות

ש: האם זה בטוח לשתות אלכוהול במהלך ההריון?

ת: לא, זה לא בטוח לשתות אלכוהול במהלך ההריון. האפשרות הבטוחה ביותר היא להימנע משתיית אלכוהול לחלוטין. אם אתה כן בוחר לשתות, המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG) ממליצה להגביל את צריכת האלכוהול ללא יותר ממשקה אחד ליום.

ש: מהו משקה?

ת: "משקה" מוגדר כ-12 אונקיות בירה, 5 אונקיות יין או 1.5 אונקיות של משקה חריף. חשוב לציין שכמות האלכוהול במשקה בודד יכולה להשתנות בהתאם לסוג האלכוהול ולגודל המיכל.

ש: מהם הסיכונים בשתיית אלכוהול בתחילת ההריון?

ת: שתיית אלכוהול בתחילת ההריון עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על התינוק שטרם נולד. הסיכון החמור ביותר הוא תסמונת אלכוהול עוברית (FAS), שהיא מצב שעלול לגרום למומים מולדים פיזיים ונפשיים. FAS יכול להוביל לחריגות פיזיות, כגון מומי לב, עיוותים בפנים ובעיות גדילה. זה יכול גם לגרום לבעיות נפשיות והתנהגותיות, כגון לקויות למידה, בעיות קשב ובעיות התנהגות. סיכונים אחרים של שתיית אלכוהול במהלך הריון מוקדם כוללים הפלה, לידת מת וצירים מוקדמים. שתיית אלכוהול במהלך ההריון יכולה גם להגביר את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי של תינוקות (SIDS).

סיכום

שתיית אלכוהול במהלך ההריון עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על התינוק שטרם נולד. הסיכון החמור ביותר הוא תסמונת אלכוהול עוברית (FAS), שהיא מצב שעלול לגרום למומים מולדים פיזיים ונפשיים. סיכונים אחרים כוללים הפלה, לידת מת, צירים מוקדמים ותסמונת מוות פתאומי של תינוקות (SIDS). האפשרות הבטוחה ביותר היא להימנע משתיית אלכוהול לחלוטין. אם אתה כן בוחר לשתות, המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG) ממליצה להגביל את צריכת האלכוהול ללא יותר ממשקה אחד ליום. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך על כל תרופה שאתה נוטל, מכיוון שתרופות מסוימות עלולות לקיים אינטראקציה עם אלכוהול ולגרום נזק לתינוקך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן