דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם אתה נותן נורופן לאחר 5 שעות?

מה קורה אם אתה נותן נורופן לאחר 5 שעות?

מה קורה אם אתה נותן נורופן לאחר 5 שעות?

מה זה נורופן?

נורופן הוא משכך כאבים פופולרי ללא מרשם המשמש לטיפול במגוון של כאבים. הוא זמין בטבליות ובצורת נוזל ומשמש לטיפול בכאב קל עד בינוני. נורופן היא תרופה נוגדת דלקת לא סטרואידית (NSAID) ופועלת על ידי חסימת ייצור כימיקלים מסוימים בגוף הגורמים לדלקת ולכאב.

מהן תופעות הלוואי של נורופן?

כמו כל התרופות, נורופן עלול לגרום לתופעות לוואי. אלה יכולים לנוע בין קל לחמור וכוללים בחילות, הקאות, כאבי בטן, שלשולים, עצירות, כאבי ראש, סחרחורת ופריחה. אם אתה נתקל באחת מתופעות הלוואי הללו, חשוב לדבר עם הרופא או הרוקח.

מה קורה אם לוקחים נורופן לאחר 5 שעות?

נורופן נלקח בדרך כלל כל 4-6 שעות, תלוי בחומרת הכאב. אם אתה נוטל נורופן לאחר 5 שעות, ייתכן שהוא לא יהיה יעיל כפי שהיה אם נלקח בזמן המומלץ. הסיבה לכך היא שלתרופה זמן מחצית חיים קצר, כלומר היא מתפרקת ומסולקת מהגוף במהירות. נטילת נורופן לאחר 5 שעות עשויה גם להגביר את הסיכון לתופעות לוואי.

מה עליך לעשות אם אתה לוקח נורופן לאחר 5 שעות?

אם אתה נוטל נורופן לאחר 5 שעות, חשוב לדבר עם הרופא או הרוקח. הם יוכלו לייעץ לך על דרך הפעולה הטובה ביותר. הם עשויים להציע לך לקחת את המנה הבאה בזמן המומלץ או שהם עשויים להציע משכך כאבים חלופי.

מתי כדאי להימנע מנטילת נורופן?

אין ליטול נורופן אם אתה אלרגי לאחד מהמרכיבים בתרופה. זה גם לא צריך להילקח אם אתה לוקח תרופות אחרות המכילות איבופרופן או NSAIDs אחרים. כמו כן, אסור ליטול נורופן אם יש לך היסטוריה של כיבי קיבה, מחלת כליות או כבד, או אם את בהריון או מניקה.

סיכום

נורופן הוא משכך כאבים פופולרי ללא מרשם המשמש לטיפול במגוון של כאבים. אם אתה נוטל נורופן לאחר 5 שעות, ייתכן שהוא לא יהיה יעיל כפי שהיה אם נלקח בזמן המומלץ. חשוב לדבר עם הרופא או הרוקח אם אתה נוטל נורופן לאחר 5 שעות. כמו כן, אסור ליטול נורופן אם אתה אלרגי לאחד מהמרכיבים בתרופה או אם אתה נוטל תרופות אחרות המכילות איבופרופן או NSAIDs אחרים. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן