דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם אתה מתאפק כדי להשתין?

מה קורה אם אתה מתאפק כדי להשתין?

מה קורה אם אתה מתאפק כדי להשתין?

מה קורה אם אתה מתאפק כדי להשתין?

התאפקות להשתין יכולה להיות בעלת השלכות חמורות על הבריאות שלך. זה יכול להוביל לדלקות בדרכי השתן, נזק לשלפוחית השתן והכליות, ואפילו לאבנים בכליות. זה יכול גם לגרום לעלייה בלחץ הדם ולעלייה בסיכון לפתח סוגים מסוימים של סרטן. הדחף לעשות פיפי הוא הדרך של הגוף שלך לומר לך שהוא צריך להיפטר מהפסולת. כשאתה מתאפק כדי לעשות פיפי, הגוף שלך לא מסוגל לעשות זאת, והפסולת מצטברת בשלפוחית השתן שלך. זה יכול לגרום למספר בעיות בריאותיות, כולל:

דלקות בדרכי השתן

כאשר אתה מתאפק לעשות פיפי, הפסולת שמצטברת בשלפוחית השתן יכולה לגרום לזיהום בדרכי השתן (UTI). UTIs נגרמים על ידי חיידקים החודרים לגוף שלך דרך השופכה, הצינור המוביל שתן משלפוחית השתן אל החלק החיצוני של הגוף שלך. UTIs עלולים לגרום לתחושת צריבה כשאתה עושה פיפי, כמו גם לדחף תכוף לעשות פיפי. אם לא מטופלים, הם עלולים להוביל לבעיות בריאותיות חמורות יותר, כגון זיהום בכליות.

פגיעה בשלפוחית השתן והכליות

התאפקות להשתין יכולה גם לגרום לנזק לשלפוחית השתן ולכליות. כאשר הפסולת מצטברת בשלפוחית השתן שלך, היא עלולה לגרום לשלפוחית השתן להימתח ולהיחלש. זה יכול להוביל למצב שנקרא diverticulum של שלפוחית השתן, שהוא כיס של רקמה שנוצר בדופן שלפוחית השתן. הפסולת יכולה גם להזיק לכליות, מכיוון שהיא עלולה לגרום לכליות להתדלק ולחוסר יכולת לסנן פסולת כראוי. זה יכול להוביל לאבנים בכליות, שיכולות להיות מאוד כואבות.

סיכון מוגבר לסרטן

התאפקות להשתין יכולה גם להגביר את הסיכון לפתח סוגים מסוימים של סרטן, כגון סרטן שלפוחית השתן. הסיבה לכך היא שהפסולת שמצטברת בשלפוחית השתן יכולה להכיל חומרים הגורמים לסרטן.

כיצד למנוע החזקה בפיפי

הדרך הטובה ביותר למנוע התאפקות לעשות פיפי היא לוודא שאתה הולך לשירותים כאשר אתה מרגיש את הדחף. זה יעזור לשמור על בריאות שלפוחית השתן והכליות שלך, ולהפחית את הסיכון לפתח UTI ובעיות בריאותיות אחרות. אתה צריך גם לשתות הרבה נוזלים במהלך היום. זה יעזור לשמור על שלפוחית השתן שלך מלאה, מה שיקל עליך ללכת לשירותים כשתצטרך.

דעה אישית

התאפקות בפיפי עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על הבריאות שלך, לכן חשוב להקפיד ללכת לשירותים כשאתה מרגיש את הדחף. שתייה מרובה של נוזלים במהלך היום יכולה גם לעזור לשמור על שלפוחית השתן מלאה ולהפחית את הסיכון לפתח בעיות בריאותיות. נקיטת צעדים אלה יכולה לעזור לשמור על בריאות שלפוחית השתן והכליות ולהפחית את הסיכון לפתח UTI ובעיות בריאות אחרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן