דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם אתה מרים את הראש כשהאף מדמם?

מה קורה אם אתה מרים את הראש כשהאף מדמם?

מה קורה אם אתה מרים את הראש כשהאף מדמם?

מה קורה אם אתה מרים את הראש כשהאף מדמם?

דימום מהאף יכול להיות חוויה מפחידה, ואנשים רבים אינם בטוחים מה לעשות כשהם מתרחשים. אחת השאלות הנפוצות ביותר היא האם זה בטוח להרים את הראש כאשר האף מדמם. התשובה היא שבדרך כלל בטוח להרים את הראש כאשר האף מדמם, אך חשוב לנקוט באמצעי זהירות מסוימים. הרמת ראש יכולה לעזור להפחית את כמות הדם שאבד, מכיוון שהיא תעזור להפחית את הלחץ בחלל האף. עם זאת, חשוב להקפיד לא להטות את הראש יותר מדי אחורה, שכן הדבר עלול לגרום לדם לזלוג במורד הגרון, דבר שעלול להיות מסוכן.

כיצד לנהל דימום מהאף

אם אתה חווה דימום מהאף, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לנהל אותו. הצעד הראשון הוא להישאר רגוע ולשבת זקוף. לאחר מכן, צבט את החלק הרך של האף שלך, ממש מעל הנחיריים, למשך 10 דקות לפחות. זה יעזור להפחית את הדימום. כמו כן, חשוב להימנע מקשיפת האף, שכן הדבר עלול לגרום להחמרת הדימום. כמו כן, כדאי להימנע מלקטוף או לשפשף את האף, שכן הדבר עלול גם לגרום להחמרת הדימום. אם הדימום לא מפסיק לאחר 10 דקות, עליך לפנות לטיפול רפואי.

מתי לפנות לטיפול רפואי

במקרים מסוימים, דימום מהאף יכול להיות סימן למצב רפואי חמור יותר. אם אתה חווה דימום מהאף תכופים, או אם הדימום לא מפסיק לאחר 10 דקות, עליך לפנות לטיפול רפואי. אתה צריך גם לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה תסמינים אחרים, כגון סחרחורת, בחילות או הקאות. תסמינים אלו יכולים להצביע על מצב רפואי חמור יותר, כגון קריש דם או זיהום.

סיכום

הרמת ראש כאשר האף מדמם בדרך כלל בטוחה, אך חשוב לנקוט באמצעי זהירות מסוימים. צביטה של החלק הרך של האף שלך, ממש מעל הנחיריים, למשך 10 דקות לפחות יכולה לעזור להפחית את הדימום. אם הדימום לא מפסיק לאחר 10 דקות, או אם אתה חווה תסמינים אחרים, עליך לפנות לטיפול רפואי. למידע נוסף, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן