דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם אתה מחמיץ מנת ליתיום?

מה קורה אם אתה מחמיץ מנת ליתיום?

מה קורה אם אתה מחמיץ מנת ליתיום?

מה זה ליתיום?

ליתיום היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעה דו קוטבית. זהו מייצב מצב רוח שעוזר להפחית את החומרה והתדירות של אפיזודות מאניות. ליתיום יכול גם לעזור להפחית את הסיכון להתאבדות אצל אנשים עם הפרעה דו קוטבית. חשוב ליטול ליתיום לפי הוראות הרופא שלך על מנת להפיק את מירב התועלת מהתרופה.

מה קורה אם אתה מחמיץ מנת ליתיום?

אם אתה מתגעגע למנת ליתיום, חשוב ליטול אותה בהקדם האפשרי. אם כמעט הגיע הזמן למנה הבאה, דלג על המנה שהוחמצה ולקח את המנה הבאה שלך בזמן הקבוע. אל תיקח מנה כפולה של ליתיום כדי לפצות על מנה שהוחמצה. אם אתה מתגעגע למספר מנות של ליתיום, זה יכול להוביל להישנות התסמינים. זה יכול לכלול עלייה באפיזודות מאניות, דיכאון ומחשבות אובדניות. חשוב ליטול ליתיום כפי שנקבע על מנת למנוע את הופעת התסמינים הללו.

כיצד למנוע החמצת מנת ליתיום

ישנן מספר דרכים לסייע במניעת החמצת מנה של ליתיום. דרך אחת היא להגדיר אזעקה או תזכורת בטלפון או במחשב שלך כדי להזכיר לך מתי הגיע הזמן לקחת את התרופות שלך. אתה יכול גם לבקש מבן משפחה או חבר להזכיר לך לקחת את התרופה שלך. חשוב גם לשמור את התרופה שלך במקום בטוח שבו תוכל לגשת אליה בקלות. אתה יכול גם לבקש מהרוקח קופסת גלולות או מכשיר אחר שיכול לעזור לך לעקוב אחר התרופות שלך.

דבר עם הרופא שלך

אם אתה מתקשה לזכור לקחת את התרופות שלך, חשוב לדבר עם הרופא שלך. ייתכן שהרופא שלך יוכל להתאים את המינון שלך או לספק לך אסטרטגיות אחרות שיעזרו לך לזכור לקחת את התרופה שלך.

בקש עזרה אם אתה מתגעגע למספר מנות

אם אתה מחמיץ מספר מנות של ליתיום, חשוב לבקש עזרה מהרופא שלך או איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. הם יכולים לעזור לך לחזור למסלול עם התרופות שלך ולספק לך את התמיכה שאתה צריך כדי להישאר במסלול. חשוב ליטול ליתיום כפי שנקבע על מנת להפיק את מירב התועלת מהתרופה. החמצה של מנת ליתיום עלולה להוביל לחזרה של התסמינים, לכן חשוב ליטול אותה כפי שנקבע ולפנות לעזרה אם מפספסים מספר מנות. למידע נוסף על ליתיום וכיצד למנוע החמצת מנה, צפה בסרטון זה ב-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן