דף הבית » מעניין » מה קורה אם אתה חורג מה-IRA?

מה קורה אם אתה חורג מה-IRA?

מה קורה אם אתה חורג מה-IRA?

מה זה IRA?

IRA, או חשבון פנסיה פרטני, הוא סוג של חשבון חיסכון המאפשר לאנשים לחסוך לפנסיה. זהו חשבון מועיל במס, כלומר התרומות ניתנות לניכוי מס והרווחים נדחים במס עד למשיכה. IRAs הם דרך פופולרית עבור אנשים לחסוך לפנסיה, מכיוון שהם מציעים הטבות מס וגמישות.

סוגי IRA

ישנם מספר סוגים של IRAs, כולל IRAs מסורתיים, Roth IRAs, SEP IRAs, SIMPLE IRAs ו-IRAs בכיוון עצמי. לכל סוג של IRA יש מערכת חוקים ותקנות משלו, וחשוב להבין את ההבדלים ביניהם.

מגבלות תרומה

אחד הכללים החשובים ביותר שיש להבין כשמדובר ב-IRA הוא מגבלת התרומה. מס הכנסה קובע מגבלה על כמה אדם יכול לתרום ל-IRA בכל שנה. לשנת 2020, מגבלת התרומה היא 6,000 דולר ליחידים מתחת לגיל 50, ו-7,000 דולר ליחידים מעל גיל 50. חשוב לציין שהגבלות אלו חלות על כל סוגי ה-IRA, וכי לחרוג מהמגבלה עלולה להיות השלכות חמורות. .

ההשלכות של חריגה ממגבלת ה-IRA

אם אדם חורג ממגבלת התרומה עבור ה-IRA שלו, הוא יהיה כפוף לבלו של 6% על הסכום העודף. מס זה הוא בנוסף לכל מיסים שעשויים להיות חייבים על התרומות. בנוסף, האדם עשוי להיות כפוף לעונש של 10% משיכה מוקדמת אם הוא ימשוך את הסכום העודף לפני שהגיע לגיל 59 וחצי.

השוואה מהירה

מגבלת תרומה ההשלכות של חריגה מהגבול
$6,000 לאנשים מתחת לגיל 50; 7,000 דולר ליחידים מעל גיל 50 6% בלו על סכום עודף; 10% קנס משיכה מוקדמת

הימנעות מחריגה ממגבלת ה-IRA

הדרך הטובה ביותר להימנע ממעבר ממגבלת ה-IRA היא לעקוב אחר התרומות. אנשים צריכים לעקוב אחר התרומות שלהם לאורך כל השנה, ולוודא שהם לא חורגים מהמגבלה. חשוב גם לציין שתרומות לכל סוגי ה-IRA נחשבות למגבלה, ולכן אנשים צריכים להיות מודעים לכמה הם תורמים לכל סוג של IRA.

שאלות ותשובות

האם אני יכול לתרום ל-IRA אם אני מעל גיל 70 וחצי?

לא, אנשים מעל גיל 70 וחצי אינם רשאים לתרום ל-IRA.

האם אני צריך לשלם מסים על תרומות ה-IRA שלי?

לא, תרומות ל-IRA ניתנות לניכוי מס, כלומר אינך צריך לשלם עליהן מיסים. עם זאת, תצטרך לשלם מסים על כל רווחים או משיכות מהחשבון.

האם אני יכול להעביר כסף מ-IRA אחד לאחר?

כן, אתה יכול להעביר כסף מ-IRA אחד לאחר. עם זאת, חשוב לציין שמגבלת התרומה עדיין חלה, כך שלא ניתן לחרוג מהמגבלה בעת העברת כספים מחשבון אחד לאחר.

סיכום

IRA הוא סוג של חשבון חיסכון המאפשר לאנשים לחסוך לפנסיה. ישנם מספר סוגים של IRA, ולכל אחד מהם יש מערכת חוקים ותקנות משלו. אחד הכללים החשובים ביותר להבנה הוא מגבלת התרומה, אשר נקבעת על ידי מס הכנסה. לחריגה ממגבלת התרומה עלולות להיות השלכות חמורות, לרבות 6% בלו על הסכום העודף ו-10% קנס משיכה מוקדמת. הדרך הטובה ביותר להימנע ממעבר מהמגבלה היא לעקוב אחר התרומות לאורך כל השנה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן