דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם אתה אוכל סלמונלה?

מה קורה אם אתה אוכל סלמונלה?

מה קורה אם אתה אוכל סלמונלה?

מהי סלמונלה?

סלמונלה היא סוג של חיידק שעלול לגרום למחלות הנישאות במזון. הוא נמצא במזונות רבים, כולל ביצים גולמיות או לא מבושלות, עופות ובשר, כמו גם מוצרי חלב לא מפוסטרים ופירות וירקות גולמיים מזוהמים. סלמונלה יכולה להימצא גם בצואה של כמה בעלי חיים, כולל זוחלים ודו-חיים.

מה קורה אם אתה אוכל סלמונלה?

אכילת מזון מזוהם בסלמונלה עלולה לגרום למחלה הנישאת במזון הנקראת סלמונלוזיס. תסמינים של סלמונלוזיס מתחילים בדרך כלל תוך 12 עד 72 שעות לאחר אכילת מזון מזוהם ויכולים להימשך עד שבוע. תסמינים נפוצים כוללים התכווצויות בטן, שלשולים, חום, בחילות והקאות. רוב האנשים מחלימים ללא טיפול, אך חלקם עשויים לדרוש אשפוז. במקרים נדירים, סלמונלוזיס עלולה להיות קטלנית.

סיבוכים של סלמונלה

במקרים מסוימים, סלמונלוזיס עלולה לגרום לסיבוכים חמורים יותר. אלה כוללים אלח דם, מצב מסכן חיים הנגרם מתגובת הגוף לזיהום, ודלקת קרום המוח, דלקת של הקרומים המכסים את המוח וחוט השדרה. אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, כגון קשישים, ילדים צעירים ואלה עם מחלות כרוניות, נוטים יותר לפתח סיבוכים מסלמונלוזיס.

טיפול בסלמונלה

רוב האנשים עם סלמונלוזיס מחלימים ללא טיפול. עם זאת, ייתכן שחלק מהאנשים יצטרכו לקחת אנטיביוטיקה כדי לסייע בניקוי הזיהום. אם אתה חושב שיש לך סלמונלוזיס, צור קשר עם הרופא שלך לקבלת ייעוץ.

מניעת סלמונלה

הדרך הטובה ביותר למנוע סלמונלוזיס היא לתרגל בטיחות מזון טובה. זה כולל שטיפת ידיים לפני ואחרי הטיפול במזון, בישול מזון לטמפרטורה המתאימה והימנעות מזיהום צולב של מזון גולמי ומבושל. כמו כן, חשוב להימנע מאכילת ביצים גולמיות או מבושלות, עופות ובשר, כמו גם מוצרי חלב לא מפוסטרים ופירות וירקות גולמיים מזוהמים. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן