דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם אני מקבל עירוי דם?

מה קורה אם אני מקבל עירוי דם?

מה קורה אם אני מקבל עירוי דם?

מהו עירוי דם?

עירוי דם הוא הליך רפואי שבו אדם מקבל דם או רכיבי דם מאדם אחר. הדם נתרם לרוב על ידי אדם בריא ולאחר מכן ניתן למי שזקוק לו, כמו אדם שאיבד הרבה דם עקב פציעה או ניתוח. עירויי דם משמשים כדי להחליף דם שאבד, לטיפול במצבים רפואיים מסוימים ולספק רכיבי דם מסוימים, כגון טסיות דם או תאי דם אדומים.

מהם הסיכונים של עירוי דם?

למרות עירויי דם בטוחים בדרך כלל, ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. אלה כוללים את הסיכון לזיהום מדם התורם, הסיכון לתגובה אלרגית לדם התורם וסיכון לתגובת עירוי, כלומר, כאשר גופו של הנתרם דוחה את דמו של התורם.

סיכון זיהום

הסיכון לזיהום מעירוי דם נמוך מאוד, אך עדיין אפשרי. כל הדם הנתרם נבדק למגוון מחלות זיהומיות, כמו HIV, הפטיטיס ועגבת, אך עדיין ייתכן שלתורם יהיה זיהום שלא מתגלה בבדיקות.

סיכון לתגובה אלרגית

כמו כן, ייתכן שלאדם תהיה תגובה אלרגית לדם התורם. זה שכיח יותר אצל אנשים שעברו עירוי קודם או שיש להם היסטוריה משפחתית של אלרגיות. תסמינים של תגובה אלרגית יכולים לכלול כוורות, גירוד וקשיי נשימה.

סיכון תגובת עירוי

גם הסיכון לתגובת עירוי נמוך מאוד, אבל זה עדיין אפשרי. תגובת עירוי מתרחשת כאשר גופו של הנמען דוחה את הדם של התורם. תסמינים של תגובת עירוי יכולים לכלול חום, צמרמורות וקשיי נשימה.

מהם היתרונות של עירוי דם?

למרות שיש כמה סיכונים הקשורים לעירוי דם, יש גם יתרונות רבים. עירוי דם יכול לשמש כדי להחליף דם שאבד, לטיפול במצבים רפואיים מסוימים ולספק רכיבי דם מסוימים, כגון טסיות דם או תאי דם אדומים.

החלפת דם אבוד

אחד השימושים הנפוצים ביותר של עירוי דם הוא להחליף דם שאבד. זה נעשה לעתים קרובות לאחר שאדם איבד הרבה דם עקב פציעה או ניתוח. עירוי דם יכול לעזור להחזיר את נפח הדם לגוף ולעזור לאדם להתאושש מהר יותר.

טיפול במצבים רפואיים

עירוי דם יכול לשמש גם לטיפול במצבים רפואיים מסוימים. לדוגמה, אדם עם אנמיה עשוי להזדקק לעירוי דם כדי להגדיל את ספירת תאי הדם האדומים שלו. אדם עם הפרעת דימום עשוי להזדקק לעירוי כדי להחליף את גורמי הקרישה החסרים בדם.

מתן רכיבי דם

עירוי דם יכול לשמש גם כדי לספק רכיבי דם מסוימים, כגון טסיות דם או תאי דם אדומים. טסיות דם חשובות לקרישה ויכולות לסייע בעצירת דימום. תאי דם אדומים חשובים לנשיאת חמצן בכל הגוף ויכולים לעזור לשפר את רמות האנרגיה של האדם.

למה אני צריך לצפות אם אני מקבל עירוי דם?

אם תחליט לעשות עירוי דם, אתה צריך לצפות שההליך ייקח כשעה. במהלך ההליך, תחובר למכונה שתעקוב אחר הסימנים החיוניים שלך וכמות הדם שעובר עירוי. אתה עלול להרגיש אי נוחות מסוימת במהלך ההליך, אבל זה לא צריך להיות כואב. לאחר ההליך, אתה עלול להרגיש עייף וחלש במשך כמה ימים. כדאי גם לשתות הרבה נוזלים ולנוח הרבה. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולהתקשר לרופא אם יש לך שאלות או חששות.

סיכום

עירוי דם הוא הליך רפואי שבו אדם מקבל דם או רכיבי דם מאדם אחר. למרות שיש כמה סיכונים הקשורים לעירוי דם, יש גם יתרונות רבים. עירוי דם יכול לשמש כדי להחליף דם שאבד, לטיפול במצבים רפואיים מסוימים ולספק רכיבי דם מסוימים, כגון טסיות דם או תאי דם אדומים. אם תחליט לעשות עירוי דם, אתה צריך לצפות שההליך ייקח כשעה ואתה עלול להרגיש עייף וחולשה במשך כמה ימים לאחר מכן. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא ולהתקשר לרופא אם יש לך שאלות או חששות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן