דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם אין תקופת חסינות לתעלות נתרן?

מה קורה אם אין תקופת חסינות לתעלות נתרן?

מה קורה אם אין תקופת חסינות לתעלות נתרן?

מהי תקופת עקשן?

תקופת ההתנגדות היא פרק זמן שבמהלכו תא עצב או שריר אינם מסוגלים להגיב לגירוי. פרק זמן זה חשוב לתפקוד תקין של הגוף, שכן הוא מאפשר לגוף להתאפס ולהתכונן לגירוי הבא. במקרה של נוירונים, תקופת העמידות חשובה לשידור תקין של אותות מנוירון אחד למשנהו. במקרה של תאי שריר, התקופה הרפרקטורית חשובה להתכווצות והרפיה תקינה של השריר.

מה תפקידן של תעלות הנתרן בתקופת החסינות?

תעלות נתרן הן חלבונים הנמצאים בממברנות של נוירונים ותאי שריר. חלבונים אלו אחראים על תנועת יוני הנתרן פנימה ומחוץ לתא. במהלך תקופת העמידות, תעלות הנתרן סגורות, ומונעות את תנועת יוני הנתרן לתוך התא. זה מונע מהנוירון או מתא השריר להגיב לגירוי.

מה קורה אם אין תקופת חסינות לתעלות נתרן?

אם אין תקופה עמידה לתעלות הנתרן, אזי הנוירון או תא השריר לא יוכלו להתאפס ולהתכונן לגירוי הבא. זה יכול להוביל למספר בעיות, כולל:

  • חוסר יכולת להעביר אותות מנוירון אחד לאחר
  • חוסר יכולת להתכווץ ולהרפות כראוי את השריר
  • סיכון מוגבר להתקפים
  • סיכון מוגבר להתכווצויות שרירים

כיצד ניתן לשחזר את תקופת החסינות?

ניתן לשחזר את התקופה הרפרקטורית על ידי שימוש בתרופות החוסמות את תעלות הנתרן. ניתן להשתמש בתרופות אלו כדי להפחית את הסיכון להתקפים והתכווצויות שרירים. בנוסף, ניתן להשתמש בתרופות אלו כדי לשחזר את יכולת הנוירון או תא השריר להתאפס ולהתכונן לגירוי הבא.

סיכום

תקופת העקשנות היא חלק חשוב מתעלות הנתרן בגוף. ללא התקופה הרפרקטורית, הנוירון או תא השריר לא יוכלו להתאפס ולהתכונן לגירוי הבא, מה שמוביל למספר בעיות. למרבה המזל, ניתן לשחזר את התקופה הרפרקטורית על ידי שימוש בתרופות החוסמות את תעלות הנתרן. למידע נוסף, עיין בסרטון YouTube זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן