דף הבית » עוצר נשימה » מה היה קורה אם תוכנית מדגסקר תיושם?

מה היה קורה אם תוכנית מדגסקר תיושם?

מה היה קורה אם תוכנית מדגסקר תיושם?

מה הייתה תוכנית מדגסקר?

תוכנית מדגסקר הייתה הצעה להעביר את יהודי אירופה לאי מדגסקר במהלך מלחמת העולם השנייה. התוכנית הוצעה על ידי הממשלה הנאצית ב-1940 כדרך לפתור את "השאלה היהודית". התוכנית הייתה להעביר בכוח את כל היהודים באירופה למדגסקר, שם יבודדו משאר העולם. התוכנית מעולם לא יושמה, אבל היא הייתה מושא להשערות רבות לגבי מה היה קורה אילו זה היה קורה.

מה היה קורה אילו התוכנית הייתה יוצאת לפועל?

אם תוכנית מדגסקר הייתה יוצאת לפועל, סביר להניח שהיהודים היו עומדים בפני עתיד קשה ולא ברור. האי מדגסקר מרוחק ומבודד, ולממשלה הנאצית לא היו תוכניות כיצד יוכלו היהודים לשרוד בסביבה עוינת שכזו. סביר להניח שהיהודים היו מתמודדים עם עוני קיצוני, תת תזונה ומחלות. בנוסף, לממשלה הנאצית לא היו תוכניות כיצד יוכלו היהודים להשתלב באוכלוסייה המקומית. סביר להניח שהיהודים היו מתמודדים עם אפליה ועוינות מצד האוכלוסייה המקומית, וייתכן שהם היו נתונים לאלימות ולרדיפה.

מה היה קורה ליהודים אחרי המלחמה?

אם תוכנית מדגסקר הייתה מיושמת, סביר להניח שהיהודים היו תקועים באי לאחר המלחמה. לממשלה הנאצית לא היו תוכניות כיצד יוכלו היהודים לחזור לבתיהם באירופה, וסביר להניח שהם היו נשארים לעצמם. יתכן שחלק מהיהודים היו מצליחים למצוא דרך לחזור לאירופה, אבל סביר להניח שרבים היו נשארים תקועים באי. ייתכן גם שחלק מהיהודים היו מצליחים למצוא דרך להשתלב באוכלוסייה המקומית, אך סביר להניח שרבים היו נותרים מבודדים ובודדים.

מה היה קורה ליהודים באירופה?

אם תוכנית מדגסקר הייתה מיושמת, סביר להניח שהיהודים באירופה היו עומדים בפני גורל שונה בהרבה. ללא היהודים, לממשלה הנאצית היה קל הרבה יותר לבצע את תוכניותיה ל"פתרון הסופי". סביר להניח שהשואה הייתה הרבה יותר גרועה ממה שהייתה, ושמיליוני יהודים נוספים היו נהרגים. בנוסף, ללא היהודים, לממשלה הנאצית היה הרבה יותר קל בביצוע תוכניותיה למען " פתרון סופי". סביר להניח שהשואה הייתה הרבה יותר גרועה ממה שהייתה, ושעוד מיליוני יהודים היו נהרגים.

סיכום

תוכנית מדגסקר הייתה הצעה להעביר את יהודי אירופה לאי מדגסקר במהלך מלחמת העולם השנייה. התוכנית מעולם לא יושמה, אבל היא הייתה מושא להשערות רבות לגבי מה היה קורה אילו זה היה קורה. אם תוכנית מדגסקר הייתה יוצאת לפועל, סביר להניח שהיהודים היו עומדים בפני עתיד קשה ולא ברור. בנוסף, היהודים באירופה היו עומדים בפני גורל שונה בהרבה, וסביר להניח שהשואה הייתה הרבה יותר גרועה ממה שהייתה. למידע נוסף על ההשלכות הפוטנציאליות של תוכנית מדגסקר, צפה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן