דף הבית » עשרת הגדולים » מה היה קורה אם לא היה ירח?

מה היה קורה אם לא היה ירח?

מה היה קורה אם לא היה ירח?

מהו הירח?

הירח הוא הלוויין הטבעי היחיד של כדור הארץ והוא חלק משמי הלילה שלנו כבר מיליארדי שנים. זהו הלוויין הטבעי החמישי בגודלו במערכת השמש והוא העצם השני הבהיר ביותר בשמי הלילה אחרי השמש. הירח הוא עולם סלעי וחסר אוויר שאין לו אטמוספרה וגודלו כרבע מכדור הארץ. זהו המקום היחיד במערכת השמש בו דרכה רגל בני האדם.

מה היה קורה אם הירח ייעלם?

אם הירח היה נעלם פתאום, ההשלכות היו מרחיקות לכת והרסניות. להלן כמה מההשפעות המשמעותיות ביותר שיתרחשו:

הגאות והשפל ישתנו

כוח המשיכה של הירח הוא המניע העיקרי של הגאות והשפל של האוקיינוס. ללא הירח, הגאות והשפל יהיו הרבה יותר חלשים וזרמי האוקיינוס ישתנו באופן דרסטי. תהיה לכך השפעה עצומה על החיים הימיים בעולם, שכן מינים רבים מסתמכים על הגאות והשפל כדי לנדוד, להאכיל ולהתרבות.

סיבוב כדור הארץ ישתנה

כוח המשיכה של הירח משפיע גם על סיבוב כדור הארץ. ללא הירח, סיבוב כדור הארץ היה מואט ואורכו של יום יגדל. תהיה לכך השפעה עצומה על האקלים, מכיוון שכמות אור השמש בכל יום תצטמצם באופן דרסטי.

שמי הלילה ישתנו

ללא הירח, שמי הלילה היו נראים אחרת לגמרי. הכוכבים יהיו הרבה יותר בהירים ושביל החלב יהיה גלוי יותר. אבל היעדר ירח פירושו גם שלא יהיו ליקויים או שלבי ירח, ושמי הלילה יהיו הרבה יותר כהים.

ציר כדור הארץ יזוז

כוח המשיכה של הירח משפיע גם על ציר כדור הארץ. ללא הירח, ציר כדור הארץ היה משתנה ועונות השנה היו קיצוניות יותר. תהיה לכך השפעה עצומה על האקלים, מכיוון שכמות אור השמש בכל יום תצטמצם באופן דרסטי.

סיכום

הירח הוא חלק בלתי נפרד משמי הלילה שלנו ולהיעלמותו יהיו השלכות מרחיקות לכת והרסניות. הגאות והשפל ישתנו, שמי הלילה ייראו אחרת לגמרי, והאקלים ישתנה באופן דרסטי. ברור שהירח ממלא תפקיד חשוב בחיינו והיעלמותו תהיה קטסטרופלית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן