דף הבית » עשרת הגדולים » זכות לדירה: מה קורה אם לא בונים?

זכות לדירה: מה קורה אם לא בונים?

זכות לדירה: מה קורה אם לא בונים?

מהי זכות לדירה?

זכות בדירה היא זכות חוקית המאפשרת לשוכר לתפוס דירה ששכר או השכיר מבעל דירה. זכות זו נקבעת בדרך כלל באמצעות הסכם בכתב בין המשכיר לשוכר. ההסכם מתאר את תנאי ההשכרה, לרבות משך ההשכרה, גובה דמי השכירות לתשלום וכל כלל או תקנון אחר שיש לפעול לפיהם.

מה קורה אם לא בונים דירה?

אם לא תבנה דירה, ייתכן שאתה מפר את הסכם השכירות שלך וייתכן שתהיה נתון לתביעה משפטית מבעל הבית שלך. בהתאם לתנאי ההסכם שלך, ייתכן שבעל הבית יוכל לפנות אותך מהדירה או לנקוט בצעדים משפטיים אחרים כדי לגבות שכר דירה או נזקים שטרם שולמו. במקרים מסוימים, ייתכן שבעל הבית יוכל לתבוע אותך על הפרת חוזה אם אתה לא לבנות דירה. הדבר עלול להביא לצו בית משפט שיחייב אותך בתשלום פיצויים למשכיר או להשלים את בניית הדירה.

אילו זכויות יש לדייר?

לדיירים יש זכויות מסוימות בכל הנוגע לבניית דירה. לדוגמה, השוכר יוכל לנהל מו"מ עם המשכיר כדי לאפשר להם לבנות את הדירה בעצמם או לשכור קבלן שיבצע את העבודה. לשוכר יש גם את הזכות לבדוק את הדירה לפני החתימה על הסכם השכירות כדי לוודא שהיא עומד בכל כללי הבטיחות והבנייה הדרושים. כמו כן, עומדת לשוכר הזכות לבקש תיקונים או שיפורים בדירה במידה והיא אינה עומדת בסטנדרטים המפורטים בהסכם השכירות.

מהן תחומי האחריות של בעל הדירה?

לבעל דירה יש אחריות מסוימת בכל הנוגע לבניית דירה. על המשכיר לוודא שהדירה עומדת בכל כללי הבטיחות והבנייה הדרושים. כמו כן על המשכיר לוודא כי הדירה תקינה ונטולת כל ליקויים או מפגעים. כמו כן, על המשכיר למסור לשוכר את כל המידע הדרוש על הדירה, לרבות תנאי הסכם השכירות וכל כלל או תקנון אחר. יש לעקוב. כמו כן על המשכיר לוודא שהשוכר מודע לכל תיקון או שיפור שיש לבצע בדירה. בנוסף, על המשכיר לספק לשוכר גישה לדירה ועליו לאפשר לשוכר לבדוק את המקום לפני חתימת חוזה השכירות הֶסכֵּם. כמו כן על המשכיר לוודא שהשוכר יוכל להיכנס לדירה עם חתימת הסכם השכירות.

סיכום

זכות בדירה היא זכות משפטית חשובה המאפשרת לשוכר לתפוס דירה ששכר או השכיר מבעל דירה. אם לא תבנה דירה, ייתכן שאתה מפר את הסכם השכירות שלך וייתכן שתהיה נתון לתביעה משפטית מבעל הבית שלך. לשוכרים יש זכויות מסוימות בכל הנוגע לבניית דירה, ולמשכירים יש אחריות מסוימת בכל הנוגע לבניית דירה. חשוב להבין את הזכויות והחובות שלכם בכל הנוגע לבניית דירות ואכלוס.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן