דף הבית » המלצות העורכים » האוניברסיטה העברית: סקירה כללית

האוניברסיטה העברית: סקירה כללית

האוניברסיטה העברית: סקירה כללית

מהי האוניברסיטה העברית?

האוניברסיטה העברית בירושלים היא אחת האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם. נוסדה בשנת 1918, היא האוניברסיטה הוותיקה ביותר בישראל והיחידה בארץ המוכרת על ידי איגוד האוניברסיטאות האמריקאיות. האוניברסיטה היא ביתם של למעלה מ-30,000 סטודנטים ומציעה מגוון רחב של תוכניות אקדמיות במדעי הרוח, מדעי החברה, המדעים וההנדסה.

היסטוריה של האוניברסיטה העברית

האוניברסיטה העברית נוסדה בשנת 1918 על ידי קבוצה של חוקרים ואנשי רוח יהודים בולטים, ביניהם אלברט איינשטיין, זיגמונד פרויד וחיים ויצמן. האוניברסיטה הוקמה במטרה לקדם את חקר התרבות וההיסטוריה היהודית, וכן להעניק חינוך מודרני לעם היהודי. האוניברסיטה שכנה בתחילה בירושלים, אך היא עברה למקומה הנוכחי בהר הצופים בשנת 1925. במהלך מלחמת ערב-ישראל ב-1948, האוניברסיטה נותקה משאר חלקי ירושלים ונאלצה לעבור לקמפוס גבעת רם בעיר. בשנת 1967 חזרה האוניברסיטה למיקומה המקורי בהר הצופים.

תוכניות אקדמיות

האוניברסיטה העברית מציעה מגוון רחב של תכניות אקדמיות, לרבות תארים לתואר ראשון ותואר שני במדעי הרוח, מדעי החברה, מדעים והנדסה. האוניברסיטה מציעה גם מספר תוכניות מיוחדות, כמו בית הספר הבינלאומי רוטברג, המציע תכניות לתואר באנגלית לסטודנטים בינלאומיים.

הזדמנויות מחקר

באוניברסיטה העברית שוכנים מספר מרכזי מחקר ומכוני מחקר, ביניהם מרכז אדמונד ג' ספרא לחקר המוח, המכון למחקרים מתקדמים והמכון למחקר רפואי ישראל-קנדה. האוניברסיטה מציעה גם מספר מלגות מחקר ומענקים לתמיכה בפרויקטים מחקריים.

בוגרים בולטים

האוניברסיטה העברית הפיקה מספר בוגרים בולטים, ביניהם זוכי פרס נובל שמעון פרס, יצחק רבין ומנחם בגין. בוגרים בולטים נוספים כוללים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל לשעבר שמעון פרס וראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק.

סיכום

האוניברסיטה העברית בירושלים היא אחת האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם. נוסדה בשנת 1918, לאוניברסיטה היסטוריה ארוכה ומכובדת והיא מציעה מגוון רחב של תוכניות אקדמיות והזדמנויות מחקר. האוניברסיטה הפיקה מספר בוגרים בולטים, ביניהם זוכי פרס נובל וראשי ממשלות ישראל.

נקודות עיקריות:

  • האוניברסיטה העברית בירושלים היא אחת האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם.
  • האוניברסיטה נוסדה בשנת 1918 והיא האוניברסיטה הוותיקה בישראל.
  • האוניברסיטה מציעה מגוון רחב של תוכניות אקדמיות במדעי הרוח, מדעי החברה, מדעים והנדסה.
  • האוניברסיטה היא ביתם של מספר מרכזי מחקר ומכוני מחקר.
  • הבוגרים הבולטים של האוניברסיטה כוללים זוכי פרס נובל וראשי ממשלות ישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן