דף הבית » מעניין » מה קורה אם תחרוג ממסגרת האשראי שלך?

מה קורה אם תחרוג ממסגרת האשראי שלך?

מהי מסגרת אשראי?

מסגרת אשראי היא סכום הכסף המקסימלי שמנפיק כרטיסי אשראי יאפשר לך ללוות. זה נקבע על ידי המנפיק ויכול להשתנות בהתאם לסוג כרטיס האשראי שברשותך וכושר האשראי שלך. מסגרת האשראי שלך מוצגת בדרך כלל בפירוט כרטיס האשראי או בחשבון המקוון שלך.

מה קורה אם אתה חורג ממסגרת האשראי שלך?

אם תחרוג ממסגרת האשראי שלך, מנפיק כרטיס האשראי שלך עשוי לנקוט באחת או יותר מהפעולות הבאות:

1. גבה עמלה מעבר למגבלה

מנפיק כרטיס האשראי שלך עשוי לגבות ממך עמלת מעבר למגבלה אם תחרוג ממסגרת האשראי שלך. העמלה היא בדרך כלל אחוז מהסכום שאתה חייב מעבר למסגרת האשראי שלך, והיא יכולה לנוע בין $25 ל-$35. עמלה זו מתווספת לכל ריבית או עמלה אחרת שתחויב.

2. הגדל את שיעור הריבית שלך

מנפיק כרטיס האשראי שלך עשוי גם להעלות את הריבית שלך אם תחרוג ממסגרת האשראי שלך. המשמעות היא שכל רכישה עתידית שתבצע באמצעות כרטיס האשראי שלך תחויב בריבית גבוהה יותר. זה יכול להגדיל משמעותית את סכום הריבית שאתה משלם לאורך זמן.

3. הורד את מסגרת האשראי שלך

מנפיק כרטיס האשראי שלך עשוי גם להוריד את מסגרת האשראי שלך אם תחרוג ממנה. המשמעות היא שיהיה לך פחות אשראי פנוי לשימוש, מה שעלול להקשות על ביצוע רכישות או תשלום חשבונות. זה יכול גם לפגוע בניקוד האשראי שלך אם יחס ניצול האשראי שלך (כמות האשראי הזמין שאתה משתמש בו) יגדל.

4. סגור את חשבונך

במקרים מסוימים, מנפיק כרטיס האשראי שלך עשוי לסגור את חשבונך אם תחרוג ממסגרת האשראי שלך. המשמעות היא שלא תוכל יותר להשתמש בכרטיס האשראי שלך וכל יתרת יתרה תצטרך להיות משולמת באופן מיידי. זה יכול להשפיע לרעה על ניקוד האשראי שלך.

כיצד להימנע מחריגה ממסגרת האשראי שלך

הדרך הטובה ביותר להימנע מחריגה ממסגרת האשראי שלך היא לעקוב אחר ההוצאות שלך ולוודא שאתה נשאר במסגרת המגבלה שלך. אתה יכול לעשות זאת על ידי בדיקה קבועה של דפי כרטיס האשראי שלך ומעקב אחר ההוצאות שלך באינטרנט. כדאי גם להגדיר התראות כך שתקבל הודעה כאשר אתה קרוב למסגרת האשראי שלך.

מה לעשות אם אתה חורג ממסגרת האשראי שלך

אם כבר חרגת ממסגרת האשראי שלך, עליך ליצור קשר עם מנפיק כרטיס האשראי שלך בהקדם האפשרי. מנפיק כרטיס האשראי שלך עשוי להיות מוכן לוותר על עמלת מעבר למגבלה או להוריד את הריבית שלך אם תסביר את מצבך. כמו כן, עליך להקפיד לשלם כל יתרה החורגת ממסגרת האשראי שלך בהקדם האפשרי כדי למנוע עמלות וריבית נוספות.

סיכום

חריגה ממסגרת האשראי יכולה להיות בעלת השלכות חמורות, לכן חשוב להבין מה יקרה אם תעשה זאת. על ידי מעקב אחר ההוצאה שלך והישארות במסגרת המגבלה שלך, תוכל להימנע מחריגה ממסגרת האשראי שלך ומהעמלות והקנסות הנלווים. אם אתה חורג מהמגבלה שלך, צור קשר עם מנפיק כרטיס האשראי שלך בהקדם האפשרי כדי לראות אם הם יכולים לעזור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן