דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם שוכחים לקחת כדור?

מה קורה אם שוכחים לקחת כדור?

מה קורה אם שוכחים לקחת כדור?

מה הסיכון לשכוח לקחת גלולה?

לשכוח לקחת גלולה עלולה להיות השלכות חמורות. בהתאם לסוג התרופה, שכחת נטילת גלולה עלולה להוביל לעלייה בסיכון לפתח מחלות מסוימות, כגון HIV או זיהומים אחרים. זה יכול גם להוביל לסיכון מוגבר להריון, שכן תרופות מסוימות משמשות כאמצעי מניעה. בנוסף, שכחת נטילת גלולה עלולה להוביל לסיכון מוגבר לתופעות לוואי מסוימות, כגון בחילות, כאבי ראש וסחרחורת.

כיצד למנוע שכחה לקחת גלולה

ישנן מספר דרכים למנוע שכחת נטילת גלולה. אחד החשובים ביותר הוא להגדיר תזכורת בטלפון או במחשב. זה יכול לעזור לך לזכור לקחת את התרופות שלך בזמן. בנוסף, אתה יכול להגדיר קופסת גלולות או להשתמש במארגן גלולות כדי לעזור לך לעקוב אחר מתי אתה צריך לקחת את התרופות שלך. דרך נוספת למנוע שכחת נטילת גלולה היא לוודא שיש לך שגרה עקבית. זה יכול לעזור לך לזכור לקחת את התרופות שלך באותה שעה בכל יום. בנוסף, אתה יכול לבקש מבן משפחה או חבר להזכיר לך לקחת את התרופה שלך אם אתה מתקשה לזכור. לבסוף, חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה מתקשה לזכור לקחת את התרופה. הרופא שלך עשוי להציע אסטרטגיות אחרות שיעזרו לך לזכור לקחת את התרופה שלך, כגון שינוי המינון או מעבר לסוג אחר של תרופה.

מה לעשות אם שוכחים לקחת גלולה

אם שכחת ליטול גלולה, חשוב ליטול אותה בהקדם האפשרי. בהתאם לסוג התרופה, ייתכן שיהיה עליך ליטול שני כדורים בבת אחת כדי לפצות על המנה שהוחמצה. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני נטילת שתי גלולות בבת אחת. אם שכחת לקחת גלולה במשך יותר מ-24 שעות, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון, כגון קונדום, כדי למנוע הריון . בנוסף, ייתכן שתצטרכו להיבדק ל-HIV או זיהומים אחרים אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים במהלך 72 השעות האחרונות.

בשורה התחתונה

לשכוח לקחת גלולה עלולה להיות השלכות חמורות. חשוב להבין את הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בשכחת נטילת גלולה וכיצד למנוע זאת בצורה הטובה ביותר. בנוסף, חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה מתקשה לזכור לקחת את התרופות שלך.

טיפים לזכור לקחת גלולה

• הגדר תזכורת בטלפון או במחשב. • השתמשו בקופסת כדורים או בארגונית לכדורים. • שגרה עקבית. • בקש מבן משפחה או חבר להזכיר לך. • שוחח עם הרופא שלך אם אתה מתקשה לזכור.

מתי לפנות לרופא

אם שכחת ליטול גלולה במשך יותר מ-24 שעות, עליך לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך עשוי להציע שיטת גיבוי למניעת הריון או להמליץ על בדיקת HIV או זיהומים אחרים. בנוסף, אם אתה מתקשה לזכור לקחת את התרופה שלך, ייתכן שהרופא שלך יוכל להציע אסטרטגיות אחרות שיעזרו לך לזכור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן