דף הבית » עוצר נשימה » מה קורה אם פספסתי גלולה?

מה קורה אם פספסתי גלולה?

מה קורה אם פספסתי גלולה?

מה קורה אם פספסתי גלולה?

להחמצה של גלולה יכולה להיות השלכות מגוונות, החל מירידה ביעילות ועד לסיכון מוגבר להריון. חשוב להבין מה קורה כאשר מפספסים גלולה וכיצד למנוע את זה.

ההשלכות של החמצת גלולה

החמצה של גלולה עלולה לגרום לירידה ביעילות, כלומר ייתכן שהיא לא תוכל למנוע הריון כמו שהיא עושה בדרך כלל. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולה צריכים להילקח באותה שעה בכל יום על מנת להיות יעילה. אם גלולה מתגעגעת, רמות ההורמונים בגוף עשויות להיות נמוכות מדי כדי למנוע הריון. בנוסף לירידה ביעילות, החמצת גלולה יכולה גם להגביר את הסיכון להריון. הסיבה לכך היא שההורמונים בגלולה לא יוכלו למנוע את הביוץ, כלומר כאשר ביצית משתחררת מהשחלות. אם ביצית משתחררת, היא יכולה להיות מופרית על ידי זרע ולגרום להריון.

כיצד למנוע החמצת גלולה

ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי למנוע החמצת גלולה. הראשון הוא להגדיר תזכורת יומית, כגון אזעקה בטלפון שלך, כדי להזכיר לך לקחת את הגלולה באותה שעה בכל יום. זה יעזור לך להישאר במסלול ולוודא שאתה לא שוכח לקחת את הגלולה שלך. חשוב גם שתהיה לך תוכנית גיבוי למקרה שאתה מתגעגע לגלולה. זה יכול לכלול נשיאת גלולה חלופית איתך או שיטת גיבוי למניעת הריון, כגון קונדומים, לשימוש במקרה שתשכחי לקחת את הגלולה שלך.

מה לעשות אם אתה מתגעגע לגלולה

אם אתה מתגעגע לגלולה, חשוב ליטול את הגלולה ששכחת בהקדם האפשרי. אם איחרת יותר מ-24 שעות בנטילת הגלולה, ייתכן שתצטרך להשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון, כגון קונדומים, במשך שבעת הימים הבאים. כמו כן, חשוב לזכור שהחמצת גלולה יכולה להפחית את יעילות הגלולה. המשמעות היא שייתכן שתצטרך להשתמש בשיטת גיבוי למניעת הריון למשך שארית המחזור.

סיכום

להחמצה של גלולה יכולה להיות השלכות מגוונות, החל מירידה ביעילות ועד לסיכון מוגבר להריון. חשוב להבין מה קורה כאשר מפספסים גלולה וכיצד למנוע את זה. נקיטת צעדים כמו הגדרת תזכורת יומית ותוכנית גיבוי יכולה לעזור לך להישאר במסלול ולוודא שאתה לא שוכח לקחת את הגלולה שלך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן