דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם לא תגיש כתב הגנה?

מה קורה אם לא תגיש כתב הגנה?

מה קורה אם לא תגיש כתב הגנה?

מהי הצהרת הגנה?

כתב הגנה הוא מסמך המוגש בתגובה לתביעה. זוהי הזדמנות לנתבע להסביר מדוע אין לשאת באחריות לטענות המועלות נגדם. כתב ההגנה מוגש בדרך כלל לבית המשפט בו הוגשה התביעה.

מה קורה אם לא תגישו הצהרת הגנה?

אם לא תגיש כתב הגנה, בית המשפט יניח שאתה מסכים לטענות המועלות נגדך. זה ידוע כפסק דין ברירת מחדל. לתובע יינתן הסעד שביקש במסגרת התביעה, ואתה תחויב כדין למלא את תנאי פסק הדין.

מַצָב תוֹצָאָה
אתה מגיש כתב הגנה בית המשפט יבחן את ההצהרה ויחליט האם זכאי התובע לסעד שביקש.
אתה לא מגיש הצהרת הגנה בית המשפט ייתן פסק דין ברירת מחדל לטובת התובע.

במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי לתת פסק דין ברירת מחדל גם אם תגיש כתב הגנה. זה יכול לקרות אם בית המשפט ימצא שכתב ההגנה שלך אינו מספק. לדוגמה, אם לא תספק ראיות לתמיכה בהגנה שלך, בית המשפט עשוי להגיש נגדך פסק דין ברירת מחדל. אם בית המשפט יפסוק נגדך פסק דין ברירת מחדל, ייתכן שעדיין תוכל לבטל את פסק הדין. עליך להגיש בקשה לביטול פסק דין ברירת המחדל. ביהמ"ש יבחן את בקשתך ויחליט האם לבטל את פסק הדין. חשוב לציין כי הגשת בקשה לביטול פסק דין ברירת מחדל אינה מבטיחה שבית המשפט יבטל את פסק הדין. בית המשפט עדיין עשוי להחליט על תוקף פסק הדין במחדל. כמו כן, חשוב להבין כי גם אם בית המשפט יבטל את פסק הדין במחדל, אין זה אומר שהתביעה הסתיימה. ייתכן שהתובע עדיין יוכל להמשיך בטענותיו נגדך. לסיכום, אם לא תגיש כתב הגנה, בית המשפט עשוי להורות נגדך בפסק דין בהעדר מחדל. אם בית המשפט ייתן פסק דין ברירת מחדל, ייתכן שעדיין תוכל לבטל את פסק הדין. עם זאת, גם אם בית המשפט יבטל את פסק הדין, ייתכן שהתובע עדיין יוכל להמשיך את טענותיו נגדך. לפיכך, חשוב לנקוט בצעדים הנדרשים להגשת כתב הגנה במועד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן