דף הבית » TOP10 » מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

מהי דיאליזה?

דיאליזה היא טיפול רפואי המשמש לסינון רעלים ועודפי נוזלים מהדם כאשר הכליות אינן מסוגלות לעשות זאת. זהו טיפול מציל חיים לסובלים מאי ספיקת כליות, וניתן לעשות אותו בבית או בבית חולים. דיאליזה עוזרת לשמור על איזון בריא של נוזלים ואלקטרוליטים בגוף, והיא יכולה גם לעזור להפחית תסמינים של אי ספיקת כליות כגון עייפות, בחילות ונפיחות.

מה קורה אם לא עושים דיאליזה?

אם אדם הסובל מאי ספיקת כליות לא יקבל דיאליזה, הרעלים והנוזלים שבדרך כלל מסוננים על ידי הכליות יצטברו בגוף. זה יכול להוביל למספר סיבוכים בריאותיים חמורים, כולל:

  • עומס נוזלים שעלול להוביל לנפיחות, קוצר נשימה וסיכון מוגבר לאי ספיקת לב
  • רמות גבוהות של אשלגן בדם, שעלולות לגרום לדפיקות לב לא סדירות ואף לדום לב
  • רמות גבוהות של חומצה בדם, שעלולות לגרום לבלבול, תרדמת ואפילו מוות
  • זיהומים כתוצאה ממערכת חיסונית מוחלשת

מהן ההשפעות ארוכות הטווח של אי ביצוע דיאליזה?

ההשפעות ארוכות הטווח של אי ביצוע דיאליזה יכולות להיות חמורות ואף מסכנות חיים. ללא דיאליזה, הרעלים והנוזלים המצטברים בגוף עלולים לגרום לנזק ללב, לריאות ולאיברים אחרים. זה יכול להוביל לאי ספיקת איברים, ואפילו למוות. בנוסף, אי ביצוע דיאליזה עלול להוביל לסיכון מוגבר לזיהום, מכיוון שמערכת החיסון של הגוף נחלשת.

האם אתה יכול להפסיק דיאליזה?

כן, אפשר להפסיק דיאליזה. עם זאת, זה צריך להיעשות רק עם ייעוץ והכוונה של איש מקצוע רפואי. הפסקת דיאליזה עלולה להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים, וחשוב להבין את הסיכונים לפני קבלת החלטות כלשהן. כמו כן, חשוב לציין כי הפסקת דיאליזה אינה אומרת בהכרח שאדם נרפא מאי ספיקת כליות. הכליות עדיין עלולות להיפגע ולא מסוגלות לתפקד כראוי.

מהן האלטרנטיבות לדיאליזה?

ישנן כמה חלופות לדיאליזה, כגון השתלת כליה. השתלת כליה היא הליך כירורגי שבו מושתלת כליה בריאה באדם עם אי ספיקת כליות. זה יכול להיות טיפול מציל חיים ויכול לעזור להפחית את הצורך בדיאליזה. עם זאת, השתלת כליה לא תמיד אפשרית, והן עשויות להיות קשות להשגה. חלופות אחרות לדיאליזה כוללות שינויים באורח החיים כמו תזונה ופעילות גופנית, ותרופות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים של אי ספיקת כליות.

למידע נוסף על דיאליזה והסיכונים וההשלכות של אי דיאליזה, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן