דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם לא ניתן לאתר את החייב במזונות?

מה קורה אם לא ניתן לאתר את החייב במזונות?

מה קורה אם לא ניתן לאתר את החייב במזונות?

מה זה מזונות?

מזונות הם תשלום על פי בית משפט מבן זוג אחד למשנהו על מנת לספק תמיכה כלכלית. הוא משולם בדרך כלל לבן הזוג עם הכנסה נמוכה יותר או למי שאינו מועסק. דמי המזונות משולמים לרוב על בסיס חודשי, וגובה התשלומים ומשך הזמן נקבעים על ידי בית המשפט.

מה קורה אם לא ניתן לאתר את החייב במזונות?

לא ניתן לאתר את החייב במזונות, רשאי בית המשפט להורות על ביצוע התשלום לבית המשפט. לאחר מכן, בית המשפט יחזיק את התשלום בחשבון נאמנות עד לאיתור החייב. לא אותר החייב תוך פרק זמן מסוים, רשאי בית המשפט להורות על הוצאת הכספים למקבל.

אילו אפשרויות נוספות זמינות?

אם לא ניתן לאתר את החייב במזונות, רשאי בית המשפט גם להורות על ביצוע התשלום לצד שלישי. צד שלישי זה עשוי להיות קרוב משפחה, חבר או עורך דין של החייב. לאחר מכן הצד השלישי יהיה אחראי על מסירת התשלום לנמען.

עיטור שכר

אם החייב במזונות מועסק, רשאי בית המשפט לחייב את המעביד לעקור את שכרו של החייב לצורך תשלום המזונות. לאחר מכן, המעסיק יהיה אחראי על הלנת סכום מסוים משכר החייב ושליחתו לבית המשפט או למקבל.

תפיסת נכסים

כן רשאי בית המשפט להורות על עיקול נכסי החייב במזונות לשם תשלום המזונות. זה כולל כל חשבונות בנק, השקעות, נדל"ן או נכס אחר שבבעלות החייב. לאחר מכן ישתמש בית המשפט בנכסים לתשלום המזונות.

אישומים פליליים

במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי להגיש כתב אישום פלילי גם נגד החייב במזונות בגין אי תשלום. זהו עניין חמור ועלול להוביל למאסר או לעונשים אחרים.

אם לא ניתן לאתר את החייב במזונות, רשאי בית המשפט לנקוט בכל אחד מהאמצעים הנ"ל על מנת להבטיח את תשלום המזונות. חשוב לציין כי בית המשפט תמיד יתן עדיפות לביטחון הכלכלי של המקבל וינקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת להבטיח את תשלום המזונות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן