דף הבית » הכי נצפים » מה קורה אם לא מכסים פצע?

מה קורה אם לא מכסים פצע?

מה קורה אם לא מכסים פצע?

מה המטרה של כיסוי פצע?

כיסוי פצע הוא שלב חשוב בתהליך הריפוי. זה עוזר להגן על הפצע מפני חיידקים ומזהמים אחרים שעלולים לגרום לזיהום. זה גם עוזר לפצע להישאר לח ומאיץ את תהליך הריפוי. כיסוי פצע גם עוזר להפחית את הסיכון להצטלקות והשלכות ארוכות טווח אחרות.

מה קורה אם לא מכסים פצע?

אם לא תכסה פצע, הוא עלול להזדהם. חיידקים, לכלוך ומזהמים אחרים יכולים לחדור לפצע ולגרום לזיהום. זה יכול להוביל לאדמומיות, נפיחות וכאב. במקרים מסוימים, הזיהום יכול להתפשט לחלקים אחרים בגוף, מה שמוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים. בנוסף לזיהום, אי כיסוי פצע יכול להוביל גם להצטלקות. ללא הגנה של תחבושת, סביר יותר שהפצע יתחכך בבגדים או במשטחים אחרים. זה יכול לגרום לפצע להיות מגורה ולהוביל להיווצרות רקמת צלקת.

איך לכסות פצע

כיסוי פצע הוא תהליך פשוט. ראשית, עליך לנקות את הפצע במים וסבון. לאחר מכן, עליך למרוח שכבה דקה של משחה או קרם אנטיביוטי. לבסוף, כדאי לכסות את הפצע בתחבושת סטרילית. הקפידו להחליף את התחבושת כל יום, או בכל פעם שהיא נרטבת או מלוכלכת.

מתי לפנות לרופא

אם יש לך פצע שאינו מחלים או הופך כואב יותר ויותר, עליך לפנות לרופא. אתה צריך גם לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה סימנים של זיהום, כגון אדמומיות, נפיחות או מוגלה. רופא יכול לספק טיפול כדי לעזור לפצע להחלים ולמנוע זיהום.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן