דף הבית » הכי נצפים » מה קורה אם לא מטפלים באף שבור?

מה קורה אם לא מטפלים באף שבור?

מה קורה אם לא מטפלים באף שבור?

מה זה אף שבור?

אף שבור, המכונה גם שבר באף, הוא שבר או סדק בעצם באף. זה נגרם בדרך כלל על ידי טראומה ישירה לפנים, כגון אגרוף או נפילה. תסמינים של אף שבור כוללים כאב, נפיחות, חבורות ודימום מהאף.

מה קורה אם לא מטפלים באף שבור?

אם אינך מטפל באף שבור, אתה עלול לחוות השפעות ארוכות טווח, כולל:

  • כאב מתמשך
  • קשיי נשימה
  • חסימת אף
  • עיוות באף

בנוסף, אף שבור שאינו מטופל עלול להוביל לסיבוכים נוספים, כגון דלקות סינוסים וכאבי ראש כרוניים.

מדוע כדאי לטפל באף שבור?

חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חושב שיש לך אף שבור. רופא יכול לאבחן אף שבור ולספק טיפול להפחתת כאב ונפיחות. הטיפול עשוי לכלול:

  • שקיות קרח להפחתת נפיחות
  • תרופות נגד כאבים
  • סדים לאף כדי לעזור לאף להחלים במצב הנכון
  • ניתוח לתיקון העצם השבורה

חבילות קרח

שקיות קרח יכולות לעזור להפחית נפיחות וכאב הקשורים לאף שבור. מריחת שקית קרח על האף למשך 15 דקות מספר פעמים ביום יכולה לעזור להפחית נפיחות וכאב. חשוב לעטוף את שקית הקרח במגבת כדי למנוע נזק לעור.

תרופות נגד כאבים

תרופות נגד כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן ואצטמינופן, יכולות לעזור להפחית כאבים ונפיחות הקשורים לאף שבור. חשוב לעקוב אחר ההוראות על תווית התרופה ולדבר עם רופא לפני נטילת תרופות כלשהן.

סדים לאף

סדים לאף הם חתיכות קטנות של פלסטיק או מתכת המונחות בתוך האף כדי לעזור לעצם השבורה להחלים במיקום הנכון. בדרך כלל משאירים את הסד במקומו למשך כשבוע. לאחר הסרת הסד, הרופא יבדוק כדי לוודא שהאף החלים כראוי.

כִּירוּרגִיָה

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח לתיקון אף שבור. במהלך הניתוח, הרופא יישר מחדש את העצם השבורה ועשוי גם להשתמש בסד כדי לעזור לאף להחלים במצב הנכון. ניתוח עשוי להיות נחוץ אם העצם השבורה נעקרה בצורה חמורה או אם יש חסימה של מעברי האף.

סיכום

חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חושב שיש לך אף שבור. הטיפול עשוי לכלול שקיות קרח, תרופות נגד כאבים, סדים לאף, ובמקרים מסוימים, ניתוח. אם לא מטופל, אף שבור יכול להוביל להשפעות ארוכות טווח וסיבוכים אחרים.

למידע נוסף, בקר בדף ויקיפדיה על שברים באף .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן