דף הבית » המלצת הצוות » מה קורה אם אתה שותה אלכוהול עם אנטיביוטיקה?

מה קורה אם אתה שותה אלכוהול עם אנטיביוטיקה?

מה קורה אם אתה שותה אלכוהול עם אנטיביוטיקה?

מה זה אנטיביוטיקה?

אנטיביוטיקה היא תרופות המשמשות לטיפול בזיהומים חיידקיים. הם פועלים על ידי הרג או עצירת הצמיחה של חיידקים. אנטיביוטיקה זמינה בצורת גלולה, נוזל או הזרקה. ניתן לרשום אותם על ידי רופא או לרכוש אותם ללא מרשם רופא.

האם אתה יכול לשתות אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה?

לא מומלץ לשתות אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה. שתיית אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה עלולה להפחית את יעילות התרופה ועלולה לגרום לתופעות לוואי לא נעימות.

מהם הסיכונים בשתיית אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה?

שתיית אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה עלולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי מסוימות. אלה כוללים:- בחילות והקאות- שלשולים- כאבי ראש- סחרחורות- פריחה בעור- כאבי בטן- איבוד קואורדינציה שתיית אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה יכולה גם להפחית את יעילות התרופה. זה יכול להוביל לכך שהזיהום אינו מטופל במלואו, מה שעלול להוביל לסיבוכים נוספים.

אילו סוגי אנטיביוטיקה אסור לערבב עם אלכוהול?

חלק מהאנטיביוטיקה אסור לערבב עם אלכוהול בכלל. אלה כוללים: – Metronidazole (Flagyl)- Tinidazole (Tindamax)- Cephalosporins- Sulfamethoxazole/Trimethoprim (Bactrim, Septra) ערבוב אנטיביוטי אלה עם אלכוהול עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות, כגון בחילות, הקאות, הסמקה, כאבי ראש וקצב לב מהיר.

מתי מותר לשתות אלכוהול לאחר נטילת אנטיביוטיקה?

מומלץ להמתין לפחות 72 שעות לאחר סיום קורס אנטיביוטיקה לפני שתיית אלכוהול. זה יעזור להבטיח כי התרופה עברה עיבוד מלא על ידי הגוף וכי הסיכון לתופעות לוואי ממוזער. חשוב גם לציין שאלכוהול יכול לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות. אם אתה נוטל תרופות אחרות, חשוב לבדוק עם הרופא שלך לפני שתיית אלכוהול.

סיכום

שתיית אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה עלולה להפחית את יעילות התרופה ועלולה לגרום לתופעות לוואי לא נעימות. לא מומלץ לשתות אלכוהול בזמן נטילת אנטיביוטיקה. חלק מהאנטיביוטיקה אסור כלל לערבב עם אלכוהול, ומומלץ להמתין לפחות 72 שעות לאחר סיום קורס אנטיביוטיקה לפני שתיית אלכוהול. אם אתה נוטל תרופות אחרות, חשוב לבדוק עם הרופא שלך לפני שתיית אלכוהול.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן