דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם אתה מתגעגע לגלולה אחת?

מה קורה אם אתה מתגעגע לגלולה אחת?

מה קורה אם אתה מתגעגע לגלולה אחת?

מהי גלולה למניעת הריון?

גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה המשמש למניעת הריון. הם נלקחים דרך הפה, בדרך כלל פעם ביום, ומכילים הורמונים כמו אסטרוגן ופרוגסטין. ההורמונים פועלים לעצירת הביוץ, כלומר כאשר ביצית משתחררת מהשחלה. ללא ביצית, הזרע אינו יכול להפרות אותו והריון אינו יכול להתרחש.

מה קורה אם אתה מתגעגע לגלולה אחת?

החמצה של גלולה אחת עלולה לגרום למספר תופעות לוואי, כולל דימום לא סדיר וסיכון מוגבר להריון. חשוב ליטול את הגלולה באותה שעה בכל יום כדי לוודא שהיא יעילה. אם פספסת גלולה אחת, עליך ליטול אותה בהקדם האפשרי ולהמשיך לקחת את שאר הגלולות כרגיל. אם איחרת יותר מ-24 שעות בנטילת הגלולה, ייתכן שתצטרך להשתמש באמצעי מניעה לגיבוי במשך שבעת הימים הבאים. אם אתה מתגעגע לשתי גלולות או יותר ברציפות, עליך לקחת את הגלולה האחרונה שהחמצת ברגע שאתה נזכר ולקחת את הגלולה הבאה בזמן הקבוע. אתה צריך גם להשתמש באמצעי מניעה לגיבוי במשך שבעת הימים הבאים. אם אתה מפספס שלושה או יותר כדורים ברצף, עליך לזרוק את החפיסה ולהתחיל אחת חדשה. אתה צריך גם להשתמש באמצעי מניעה לגיבוי במשך שבעת הימים הבאים.

מהן תופעות הלוואי של החמצת גלולה?

החמצה של גלולה למניעת הריון עלולה לגרום לדימום לא סדיר, כלומר כאשר יש לך כתמים או דימום בין הווסת. זה יכול לקרות מכיוון שההורמונים בגלולה אינם משתחררים לגופך כפי שהם צריכים להיות. אתה עלול גם לחוות בחילה, כאבי ראש, רגישות בשדיים ושינויים במצב הרוח. החמצת גלולה יכולה גם להגביר את הסיכון להריון. אם אתה מקיים יחסי מין לא מוגנים לאחר שהחמצת גלולה, עליך לבצע בדיקת הריון כדי לוודא שאינך בהריון. בנוסף לתופעות הלוואי המפורטות לעיל, החמצת גלולה יכולה גם לגרום לגופך להיות עמיד להורמונים בגלולה . המשמעות היא שייתכן שהגלולה לא תהיה יעילה באותה מידה במניעת הריון. אם אתה מתגעגע לגלולה, חשוב ליטול אותה בהקדם האפשרי ולהשתמש באמצעי מניעה לגיבוי במשך שבעת הימים הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן