דף הבית » הכי נצפים » מה קורה אם אתה אוכל מזון נגוע בעש מזון?

מה קורה אם אתה אוכל מזון נגוע בעש מזון?

מה קורה אם אתה אוכל מזון נגוע בעש מזון?

מה הם עש מזון?

עש מזון הם חרקים קטנים שנמצאים בדרך כלל במזווה של בתים רבים. לעתים קרובות הם נחשבים בטעות לעש בגדים, אבל הם למעשה שני מינים שונים. עש מזון נמשך לפריטי מזון מאוחסנים, במיוחד דגנים, דגנים ומוצרים יבשים אחרים. ניתן למצוא אותם גם במזון לחיות מחמד, זרעי ציפורים ופריטי מזון מאוחסנים אחרים.

מה קורה אם אתה אוכל מזון נגוע בעש מזון?

אכילת מזון נגוע בעש מזון עלולה לגרום למספר בעיות בריאותיות. התסמין השכיח ביותר הוא קלקול קיבה, שיכול לכלול בחילות, הקאות ושלשולים. במקרים מסוימים, אנשים עלולים לחוות תגובה אלרגית, כגון כוורות או נפיחות של הפנים והגרון. עש מזון יכול גם לשאת חיידקים ומחוללי מחלות אחרים, מה שעלול להוביל להרעלת מזון. תסמינים של הרעלת מזון יכולים לכלול חום, צמרמורות, כאבי בטן ושלשולים. במקרים חמורים, הרעלת מזון עלולה להוביל לאשפוז ואף למוות.

כיצד למנוע עש מזון

הדרך הטובה ביותר למנוע עש מזון היא לשמור פריטי מזון מאוחסנים במיכלים אטומים. זה יעזור להרחיק את העשים ולמנוע מהם להיכנס למזון שלך. כמו כן, חשוב לבדוק באופן קבוע פריטי מזון לאיתור סימני זיהום, כגון רצועות או זחלים. כמו כן, חשוב לנקות את המזווה והמטבח באופן קבוע. שאבו וטאטא את הרצפות והמדפים כדי להסיר ביצים או זחלים שעלולים להיות נוכחים. ניקוי המזווה והמטבח באופן קבוע יעזור למנוע עש מזון לחזור.

איך להיפטר מעש מזון

אם אתה מגלה שהמזווה שלך שורץ בעש מזון, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להיפטר מהם. התחל בזריקת כל פריטי מזון נגועים בעש. לאחר מכן, נקה את המזווה והמטבח ביסודיות. שאבו וטאטא את הרצפות והמדפים כדי להסיר כל ביצים או זחלים שעלולים להיות נוכחים. אתה יכול גם להשתמש במלכודות או בקוטלי חרקים כדי להיפטר מעש מזון. מלכודות משתמשות בפרומונים כדי למשוך עש, בעוד שקוטלי חרקים יכולים לשמש להרוג את העשים ואת הזחלים שלהם. הקפד לעקוב אחר ההוראות על האריזה בעת שימוש בקוטלי חרקים.

סימנים של נגיעות עש מזון

ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על נגיעות עש מזון. חפשו רצועות על פריטי מזון, כמו גם זחלים או ביצים. ייתכן שתבחין גם בעשים עפים סביב המזווה או המטבח שלך.

סיכום

עש מזון יכול להיות בעיה גדולה בבתים רבים. אכילת מזון נגוע בעש מזון עלולה לגרום לבעיות בריאותיות, לכן חשוב לנקוט בצעדים כדי למנוע ולהיפטר מהם. שמירה על פריטי מזון המאוחסנים במיכלים אטומים, ניקוי המזווה והמטבח באופן קבוע ושימוש במלכודות או קוטלי חרקים יכולים לעזור להרחיק את עש המזון. למידע נוסף על עש מזון ב-YouTube

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן