דף הבית » מומלץ בהקדם » מה קורה אם אוכלים מעט חלבון?

מה קורה אם אוכלים מעט חלבון?

מה קורה אם אוכלים מעט חלבון?

מהו חלבון?

חלבון הוא אחד משלושת המקרו-נוטריינטים החיוניים לחיים. זוהי מולקולה גדולה המורכבת מחומצות אמינו, והיא נמצאת בכל התאים החיים. חלבון חשוב לבנייה ותחזוקה של שרירים, עצמות, איברים ורקמות אחרות. הוא גם הכרחי לייצור הורמונים, אנזימים וחומרים אחרים החיוניים לחיים.

מה קורה אם אוכלים מעט מדי חלבון?

לאכילת מעט מדי חלבון יכולה להיות מספר השפעות שליליות על הבריאות שלך. הגוף שלך צריך חלבון כדי לבנות ולתחזק שריר, ואם לא תקבל מספיק, אתה עלול לחוות איבוד שרירים. אתה עלול גם לחוות עייפות וחולשה, כמו גם ירידה ברמות האנרגיה הכוללות שלך. בנוסף, אי קבלת מספיק חלבון עלולה להוביל למערכת חיסונית מוחלשת, מה שמקשה על הגוף שלך להדוף זיהומים ומחלות. זה יכול גם להוביל לריפוי איטי יותר של פצעים ולירידה ביכולת הריכוז שלך.

איך נראית אכילת מעט חלבון?

אכילת מעט חלבון אינה בהכרח רע, אך חשוב לוודא שאתה מקבל מספיק. הצריכה היומית המומלצת לחלבון היא 0.8 גרם לק"ג משקל גוף. עבור אדם השוקל 70 קילוגרם, זה יהיה 56 גרם חלבון ליום.

דוגמאות למקורות חלבון

חלבון ניתן למצוא במגוון מזונות, כולל:

  • בשר, עוף, דגים וביצים
  • מוצרי חלב כמו חלב, גבינה ויוגורט
  • קטניות כגון שעועית, עדשים ואפונה
  • אגוזים וזרעים
  • מוצרי סויה כמו טופו וטמפה
  • דגנים מלאים כגון קינואה ושיבולת שועל

איך לוודא שאתה מקבל מספיק חלבון

אם אתה לא מקבל מספיק חלבון בתזונה שלך, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לוודא שאתה מקבל מספיק. ראשית, נסו לכלול מגוון מקורות חלבון בתזונה שלכם. זה יעזור להבטיח שאתה מקבל את כל חומצות האמינו החיוניות שהגוף שלך צריך. אתה יכול גם לנסות להוסיף תוסף חלבון לתזונה שלך. תוספי חלבון מגיעים במגוון צורות, כולל אבקות, ברים ושייקים. הם יכולים להיות דרך נוחה לקבל דחיפה נוספת של חלבון.

הנחיות לצריכת חלבון

קבוצת גיל צריכת חלבון יומית (גרם)
ילדים (1-3 שנים) 13
ילדים (4-8 שנים) 19
גברים (9-13 שנים) 34
נשים (9-13 שנים) 34
גברים (14-18 שנים) 52
נשים (14-18 שנים) 46
מבוגרים (19-70+ שנים) 56

סיכום

אכילת מעט חלבון זה לא בהכרח רע, אבל חשוב לוודא שאתה מקבל מספיק. חלבון הוא חלק חיוני בתזונה בריאה, ואי צריכת מספיק יכולה להוביל למספר השפעות בריאותיות שליליות. אם אתה מודאג לגבי צריכת החלבון שלך, נסה לכלול מגוון מקורות חלבון בתזונה שלך ושקול להוסיף תוסף חלבון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן