דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם אוכלים יותר מדי חלבון?

מה קורה אם אוכלים יותר מדי חלבון?

מה קורה אם אוכלים יותר מדי חלבון?

מהו חלבון?

חלבון הוא אחד משלושת המרכיבים התזונתיים, יחד עם פחמימות ושומנים, שהגוף שלך צריך כדי לתפקד כראוי. הוא מורכב מחומצות אמינו, שהן אבני הבניין של הגוף. חלבון חיוני לבנייה ולשיקום השרירים, כמו גם לייצור הורמונים, אנזימים וחומרים אחרים.

מה קורה אם אוכלים יותר מדי חלבון?

לאכילת יותר מדי חלבון יכולה להיות מגוון של תופעות לוואי שליליות, כולל עלייה במשקל, בעיות עיכול והתייבשות. הנה כמה מהסיכונים הפוטנציאליים של אכילת יותר מדי חלבון:

עלייה במשקל

חלבון הוא רכיב תזונתי עשיר בקלוריות, ולכן אכילה מרובה ממנו עלולה להוביל לעלייה במשקל. זה נכון במיוחד אם אתה לא עושה מספיק פעילות גופנית כדי לשרוף את הקלוריות הנוספות.

בעיות עיכול

אכילת יותר מדי חלבון יכולה גם לגרום לבעיות עיכול, כגון נפיחות, גזים ועצירות. הסיבה לכך היא שהגוף שלך יכול לעבד רק כל כך הרבה חלבון בכל פעם, כך שאם אתה אוכל יותר מדי, זה יכול להיות קשה לגוף שלך לעכל את הכל.

התייבשות

חלבון הוא גם חומר משתן, כלומר הוא יכול לגרום לך להשתין בתדירות גבוהה יותר. זה יכול להוביל להתייבשות אם אתה לא שותה מספיק נוזלים כדי להחליף את המים שאבדו.

כמה חלבון כדאי לאכול?

כמות החלבון שאתה צריך לאכול תלויה בגיל, במין וברמת הפעילות שלך. ההמלצה הכללית היא לצרוך 0.8 גרם חלבון לק"ג משקל גוף ליום. לדוגמה, אם אתה שוקל 70 קילוגרם, אתה צריך לשאוף לאכול 56 גרם חלבון ליום. למד עוד על הסיכונים הפוטנציאליים של אכילת יותר מדי חלבון ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן