דף הבית » המלצות העורכים » מה קורה אם אוכלים חרקים?

מה קורה אם אוכלים חרקים?

מה קורה אם אוכלים חרקים?

מהם היתרונות הבריאותיים של אכילת חרקים?

אכילת חרקים הפכה בשנים האחרונות לטרנד פופולרי. הדבר נובע בעיקר מהיתרונות הסביבתיים הקשורים באכילת חרקים, שכן הם דורשים פחות משאבים לגידול ממקורות מסורתיים לחלבון כמו בשר בקר ובשר חזיר. אבל מהן היתרונות הבריאותיים הקשורים באכילת חרקים? חרקים הם מקור מצוין לחלבון, ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות. לדוגמה, צרצרים עשירים בחלבון ומכילים את כל תשע חומצות האמינו החיוניות. תולעי קמח עשירות בברזל, אבץ ומגנזיום. וחגבים עשירים בוויטמינים מקבוצת B, שחשובים לייצור אנרגיה. חרקים גם עשירים בסיבים, שיכולים לעזור לווסת את העיכול ולשמור על תחושת שובע לאורך זמן. זה יכול להיות מועיל עבור אלה המחפשים לרדת במשקל, שכן זה יכול לעזור להפחית את התשוקה ואכילת יתר.

מהם הסיכונים באכילת חרקים?

למרות שלאכילת חרקים יש יתרונות בריאותיים רבים, ישנם גם כמה סיכונים הקשורים בה. הסיכון השכיח ביותר הוא תגובות אלרגיות. כמו בכל מזון, יש סיכוי שאתה אלרגי לסוגים מסוימים של חרקים. חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה כל מזון חדש, במיוחד אם יש לך היסטוריה של אלרגיות למזון. חרקים יכולים גם לשאת טפילים וחיידקים, לכן חשוב לוודא שאתה קונה ממקור בעל מוניטין. אם אתם קונים משוק איכרים או באינטרנט, ודאו שהחרקים גודלו בסביבה נקייה ונבדקו לאיתור טפילים וחיידקים.

כיצד להכין חרקים לאכילה

לאחר שרכשתם את החרקים שלכם, חשוב להכין אותם כראוי לפני האכילה. יש לבשל חרקים ביסודיות כדי להרוג כל חיידק או טפיל. חשוב גם להסיר את הכנפיים, הרגליים ושאר חלקי הגוף לפני האכילה, שכן אלה עלולים להיות קשים לעיכול.

רְתִיחָה

אחת הדרכים הקלות ביותר לבשל חרקים היא להרתיח אותם. מניחים את החרקים בסיר עם מים רותחים ונותנים להם להתבשל במשך 3-5 דקות. לאחר שהם מוכנים, מסננים את המים ומתבלים את החרקים כרצונך.

טִגוּן

טיגון הוא דרך פופולרית נוספת לבשל חרקים. מחממים מעט שמן במחבת ומוסיפים את החרקים. מטגנים 3-5 דקות, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהחרקים מזהיבים. לאחר שהם מוכנים, מתבלים לפי הרצוי.

קְלִיָה

צלייה היא דרך מצוינת להוציא את הטעם של חרקים. חממו את התנור ל-350 מעלות צלזיוס ופזרו את החרקים על תבנית אפייה. צולים 10-15 דקות, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהחרקים מזהיבים. לאחר שהם מוכנים, מתבלים לפי הרצוי.

צְלִיָה

צלייה היא דרך מצוינת לבשל חרקים בחוץ. חממו מראש את הגריל לחום בינוני-גבוה ופזרו את החרקים על הגריל. צולים במשך 3-5 דקות, תוך ערבוב מדי פעם, עד שהחרקים מזהיבים. לאחר שהם מוכנים, מתבלים לפי הרצוי.

סיכום

אכילת חרקים יכולה להיות דרך מצוינת לקבל יותר חלבון, ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות בתזונה. עם זאת, חשוב לוודא שאתם קונים ממקור מוכר ומבשלים את החרקים ביסודיות כדי להפחית את הסיכון למחלות הנישאות במזון. למידע נוסף על אכילת חרקים, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן