דף הבית » עשרת הגדולים » מה קורה אם אוכלים חלודה?

מה קורה אם אוכלים חלודה?

מה קורה אם אוכלים חלודה?

מה זה חלודה?

חלודה היא תחמוצת ברזל, תוצר לוואי של חמצון של ברזל. זהו חומר חום-אדמדם ומתפורר שנוצר כאשר ברזל או סגסוגותיו, כגון פלדה, נחשפים לחמצן ולחות למשך תקופה ארוכה. חלודה היא חומר קורוזיבי שעלול לגרום נזק למשטחי מתכת, ולעתים קרובות נחשבת לכאב עיניים.

מה קורה אם אוכלים חלודה?

אכילת חלודה עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. בליעת חלודה עלולה לגרום לגירוי בבטן ובמעיים, כמו גם לבחילות, הקאות ושלשולים. במקרים מסוימים, זה אפילו יכול להוביל לאנמיה, שכן הגוף אינו מסוגל לספוג ברזל מהחלודה. אכילת חלודה יכולה גם להוביל לסיכון מוגבר לפתח סוגים מסוימים של סרטן.

סיכונים באכילת חלודה

אכילת חלודה עלולה לגרום למספר בעיות בריאותיות, כולל:

  • גירוי בקיבה ובמעיים
  • בחילה והקאה
  • שִׁלשׁוּל
  • אֲנֶמִיָה
  • סיכון מוגבר לסרטן

מניעת בליעת חלודה

הדרך הטובה ביותר למנוע בליעת חלודה היא לוודא שכל חפצי מתכת שעלולים להיבלע נשמרים נקיים וללא חלודה. זה כולל פריטים כמו כלי כסף, כלי בישול וכלי מטבח אחרים. בנוסף, חשוב לבדוק כל מזון או משקאות שאולי אוחסנו במיכלים חלודים, שכן ייתכן שחלקיקי חלודה זלפו לתוך המזון או המשקה.

טיפול בבליעת חלודה

אם בלעת חלודה, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. טיפול בבליעת חלודה עשוי לכלול תרופות להפחתת גירוי הקיבה והמעיים, כמו גם נוזלים שיסייעו לשטוף חלקיקי חלודה מהגוף. במקרים מסוימים, עירוי דם עשוי להיות נחוץ כדי להחליף כל ברזל שאבד.

סיכום

אכילת חלודה עלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות, כולל גירוי בקיבה ובמעיים, בחילות, הקאות, שלשולים, אנמיה וסיכון מוגבר לסרטן. חשוב לשמור על חפצי מתכת נקיים וללא חלודה, ולבדוק כל מזון או משקאות שאולי אוחסנו במיכלים חלודים. אם בלעת חלודה, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן