דף הבית » המלצות העורכים » מה היה קורה אילו הנאצים היו מנצחים?

מה היה קורה אילו הנאצים היו מנצחים?

מה היה קורה אילו הנאצים היו מנצחים?

השואה

אם הנאצים היו מנצחים במלחמת העולם השנייה, סביר להניח שהשואה הייתה נמשכת ללא הפוגה. הנאצים כבר רצחו מיליוני אנשים במחנות ריכוז ומחנות מוות, וסביר להניח שהם היו ממשיכים לעשות זאת. השואה הייתה הרסנית אפילו יותר ממה שהיא כבר הייתה, עם עוד מיליוני אנשים שנהרגו או נאלצו לעבוד עבדים.

מפת העולם

מפת העולם הייתה נראית אחרת לגמרי אם הנאצים היו מנצחים במלחמת העולם השנייה. גרמניה הנאצית הייתה מרחיבה את גבולותיה לחלק גדול מאירופה, וסביר להניח שגם מדינות בעלות ברית הנאציות כמו איטליה ויפן היו מרחיבות את גבולותיהן. ארצות הברית הייתה מבודדת, שכן לגרמניה הנאצית הייתה שליטה על חלק גדול ממשאבי העולם ומנתיבי הסחר.

עתיד האנושות

עתיד האנושות היה שונה בתכלית אילו הנאצים היו מנצחים במלחמת העולם השנייה. לנאצים היה חזון של עולם שבו "הגזע הארי" היה הגזע הדומיננטי, וכל שאר הגזעים היו כפופים. זה היה אומר עולם שבו הגזענות והקנאות היו משתוללים, וזכויות אדם לא היו קיימות.

הכלכלה

הכלכלה הייתה שונה לחלוטין אם הנאצים היו מנצחים במלחמת העולם השנייה. לנאצים היה חזון של כלכלה המבוססת על שליטה ממשלתית ואוטרקיה. זה היה אומר עולם שבו סחר חופשי ותחרות לא היו קיימים, ולמדינה הייתה שליטה מלאה בכלכלה.

האמנות והתרבות

האמנויות והתרבות היו שונות באופן קיצוני אילו הנאצים היו מנצחים במלחמת העולם השנייה. לנאצים היה חזון של עולם שבו רק התרבות ה"ארית" הורשה לפרוח, וכל צורות האמנות והתרבות האחרות דוכאו. פירוש הדבר היה עולם שבו היצירתיות והביטוי נחנקו, ורק מגוון מצומצם של רעיונות מותר לבוא לידי ביטוי.

הטכנולוגיה

הטכנולוגיה הייתה שונה בתכלית אם הנאצים היו מנצחים במלחמת העולם השנייה. לנאצים היה חזון של עולם שבו נעשה שימוש בטכנולוגיה כדי לקדם את סדר היום שלהם. פירוש הדבר היה עולם שבו נעשה שימוש בטכנולוגיה כדי לקדם את האג'נדה המדכאת של הנאצים, במקום לשפר את חייהם של אנשים רגילים.

סיכום

ההשלכות של ניצחון נאצי במלחמת העולם השנייה היו הרסניות. העולם היה מקום הרבה יותר אפל ומדכא, עם מיליוני חיים אבודים וזכויות אדם לא קיימות. אין לנו אלא להודות על כך שהנאצים הובסו ועל כך שאנו חיים בעולם שבו חופש ודמוקרטיה מוערכים. צפו בסרטונים על מה היה קורה אילו הנאצים היו מנצחים?

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן