דף הבית » מומלץ בהקדם » אם הריבית תעלה, מה קורה לאג"ח ממשלתיות?

אם הריבית תעלה, מה קורה לאג"ח ממשלתיות?

אם הריבית תעלה, מה קורה לאג"ח ממשלתיות?

מהן איגרות חוב ממשלתיות?

איגרות חוב ממשלתיות הן ניירות חוב שהונפקו על ידי ממשלה לאומית. הם מונפקים למימון הוצאות הממשלה ובדרך כלל נחשבים להשקעה בטוחה. ממשלות בדרך כלל משלמות ריבית קבועה על האג"ח, ובעל האג"ח מקבל את הקרן בחזרה במועד הפירעון.

כיצד משפיעות שיעורי הריבית על אגרות חוב ממשלתיות?

כאשר הריבית עולה, ערך איגרות החוב הממשלתיות הקיימות יורד. הסיבה לכך היא שאיגרות חוב חדשות מונפקות בשיעורים גבוהים יותר, מה שהופך אותן לאטרקטיביות יותר למשקיעים. כתוצאה מכך, המשקיעים מוכנים לשלם פחות עבור אג"ח קיימות שמציעות שיעורים נמוכים יותר.

מה על המשקיעים לעשות כשהריבית עולה?

כאשר הריבית עולה, על המשקיעים לשקול למכור את האג"ח הממשלתיות הקיימות שלהם ולהשקיע באג"ח חדשות שמציעות שיעורים גבוהים יותר. זה יעזור להם לנצל את התעריפים הגבוהים יותר ולמזער את ההפסדים שלהם.

מהם הסיכונים בהשקעה באג"ח ממשלתיות?

השקעה באג"ח ממשלתיות טומנת בחובה סיכונים מסוימים. לדוגמה, אם הממשלה לא תעמוד בחוב שלה, ייתכן שבעל האג"ח לא יקבל את מלוא הערך של השקעתו. בנוסף, אם האינפלציה תעלה מהר יותר משיעור הריבית על האג"ח, ייתכן שבעל האג"ח לא יקבל את מלוא הערך של השקעתו.

לְהִסְתָכֵּן תיאור
סיכון ברירת מחדל הסיכון שהממשלה לא תוכל לפרוע את חובה.
סיכון אינפלציה הסיכון שהאינפלציה תעלה על שיעור הריבית על האג"ח.

סיכום

כאשר הריבית עולה, ערך איגרות החוב הממשלתיות הקיימות יורד. על המשקיעים לשקול למכור את האג"ח הקיימות שלהם ולהשקיע באג"ח חדשות המציעות שיעורים גבוהים יותר. עם זאת, השקעה באג"ח ממשלתיות טומנת בחובה סיכונים מסוימים, כגון סיכון ברירת המחדל וסיכון אינפלציה.

למד עוד

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן